Facebook
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

מחפשים תוצאות מהירות?  לא בטוח שאת קיצור הדרך הבא כדאי לכם לקחת. 
אם נראה לכם שרק ספורטאים מקצוענים משתמשים היום בהורמונים, כדאי שתדעו שזה לא המקרה. 
רוב האנשים ששוקלים להשתמש בהורמונים אינם יודעים את כל העובדות לגבי השימוש בסטרואידים אנאבוליים.
כתבה זו אינה תומכת בשימוש בסטרואידים אנאבוליים, לשימוש בהורמונים תופעות לוואי חמורות , בנוסף כתוצאה מהשימוש עלול להגרם לגוף נזק זמני או בלתי הפיך.
  

תחום פיתוח הגוף מושך אליו לא רק את מי שרוצה להגיע לתחרות כזו או אחרת אלא גם את  מי שחפץ לשנות את מבנה גופו ממוצע לגוף שרירי וחטוב.  אם אתם מגיעים לחדר הכושר 4 פעמים בשבוע, מתאמנים ברצינות ובהשקעה, מקפידים על הרגלי תזונה אשר מטרתם לגרום לשרירים שלכם לגדול - אתם מפתחי גוף  ... נכון לא מקצוענים אלא חובבנים. עדיין המטרה הינה זהה - עליה במסת שריר. מקצוען ימשיך מעבר לנקודה שאתם תפסיקו (לגדול, לא להתאמן ) .
 
פיתוח גוף הינו תחום בו הפרמטר הנבחן הינו האסתטיקה. ישנה חשיבות למבנה עצמות ומורפולוגית שרירים מתאימה. בנוסף, חשובה הסימטריה, הפרופורציה וכמובן החיטוב - רק לאחר מכן מסת השרירים. השימוש בסטרואידים ובהורמון גדילה יצר מפתחי גוף בעלי מסת שריר ענקית אשר נתפסת בעיני רבים כלא אסטטית, אולם מפתחי גוף אינם תמיד ענקיים, ישנן קטגוריות משקל בינוניות בהן מתחרים שרירנים בעלי מסת שרירים "אנושית" למראה. 
 


למי  ששוקל להיכנס לתחום, כתבה זו מסבירה במה זה כרוך            
 
תחום פיתוח הגוף הינו התחום המזוהה ביותר עם שימוש בסטרואידים אנבוליים. סטרואידים נמצאים בשימוש ברוב  ענפי הספורט ההישגיים, האצן בן ג'ונסון הוא לא דוגמא למי שהשתמש בסטרואידים באופן חריג אלא למי  שהיה לא זהיר ונתפס. להבדיל מאתלט שלא ניתן לקבוע בוודאות אם אכן השתמש בהורמונים, מבט חטוף במפתח גוף מקצועי מגלה את האמת - לא ניתן להגיע למסת שריר ורמת חיטוב כמו של מפתחי גוף מקצוענים ללא שימוש בהורמונים אנבוליים והורמונים אשר מטרתם לגרום לירידה באחוז השומן. למרות שמפתחי גוף מקצוענים מפרסמים תוספי תזונה כגון אבקות חלבון או קריאטין בטענה שהם הגורם לתוצאה הנראית לעין, אל תטעו, מרי אולימפיה לא מגיעים למסת השריר שלהם באמצעות שימוש בתוספי תזונה אלא באמצעות שימוש בסטרואידים אנבוליים והורמון גדילה.
 
למפתח גוף תחרותי אין ברירה אלא להשתמש בהורמונים - אין סיכוי שיוכל להתחרות בשרירנים הנוטלים הורמונים. עצוב, אך השימוש בהורמונים אינו נחלתם של המקצוענים בלבד. השימוש נפוץ כיום גם בקרב מתאמנים מתחילים אשר שואפים לקצר את משך הזמן הדרוש על מנת להשיג תוצאות משמעותיות .
 
אין להתייחס לנטילת הורמונים סטרואידים בקלות ראש, השפעתם על גוף האדם מורכבת ודורשת שימוש בתרופות נגד תופעות הלוואי הרבות. טסטוסטרון עובר בגוף המרה  לאסטרוגן (הורמון נשי) העלול לגרום לתופעות נשיות כגון צמיחת רקמת שד (גינקומסטיה). בנוסף עובר טסטוסטרון המרה לנגזרת הנקראת דהידרוטסטוסטרון אשר יכולה לגרום הגדלה של הפרוסטאטה, נשירת שיער, עור שומני, אקנה ותופעות לוואי נוספות.
משתמשים בסטרואידים לא תמיד מודעים לכך  שהשימוש בהורמונים חיצוניים מדכא את היצור העצמי של הטסטוסטרון. בגמר השימוש בהורמונים, רמת הטסטוסטרון יורדת באופן מהיר מאחר והייצור העצמי של ההורמון מדוכא.  בזמן זה אתם עלולים לאבד את מסת השריר והכוח שצברתם אלא אם תטפלו בעניין. 
 

 
נזקים פוטנציאלים לטווח קצר :                                                  

נשירת שיער – ניתן למנוע על ידי שימוש בפרופסיה .
גינקומסטיה ( צמיחת רקמת שדיים )  - ניתן למנוע על ידי שימוש בחוסמי אסטרוגן.
נזק לכבד - לא ניתן למנוע אבל ניתן להשתמש בפורמולות שעוזרות לכבד להשתקם   (בתקווה).
נזק לכליות  - לא ניתן למנוע.
עלייה בלחץ דם  - ניתן להוריד על יד תרופות מסוימות.
דיכוי ייצור עצמי של טסטוסטרון - ניתן לשיקום על ידי שימוש בתרופות מסוימות.
 

 
נזקים פוטנציאלים לטווח ארוך:                                                  

אלו הנזקים המשמעותיים באמת!
 
סרטן לסוגיו השונים  - בעיקר סרטן הכבד.
הגברת הסיכון למחלות לב וכלי דם  - בגלל לחץ דם גבוה כרוני ועלייה ברמת הכולסטרול. 
נזק בלתי ניתן לשיקום לאיברים פנימיים בעיקר כבד וכליות . 
שינויים בגודל ובתפקוד הלב.
  
 
נטילת כדורים הינה דרך מועדפת על רוב המשתמשים, שכן היא פותרת אותם מהצורך להזריק את החומר הפעיל אל תוך רקמת השריר, אולם לרוב הכדורים יש תופעות לוואי חמורות יותר מבחינת הפגיעה ברקמת הכבד ובאיברים הפנימיים.
  
 קיימים סוגים שונים של סטרואידים אנבוליים. ישנן נגזרות בעלות רעילות נמוכה אולם מנגד ישנן נגזרות יעילות מאד אבל גם רעילות מאד כגון אנדרול - תרופה אשר פותחה במקור לטיפול באנמיה,  אחת מתופעות הלוואי היא פגיעה חמורה בכבד גם בשימוש קצר טווח ובשימוש ארוך טווח סכנה לשחמת וסרטן הכבד. אנדרול פופולארי מאד בשימוש משום שאין צורך להזריק אותו הוא ניתן בכדורים לבליעה והתוצאות מבחינת עליה במסת שריר וכוח הינן מהירות. 
 
אחת מהסכנות העיקריות היא מספר  הזיופים בשוק, חלקם מכילים את החומר הפעיל במינון הנמוך באופן משמעותי מהכמות הרשומה על התווית, חלקם מכילים חומר אחר אשר יש לו פעילות ביולוגית שונה מהחומר המקורי וחלקם עלולים להכיל חומר אשר הוכן באופן פיראטי ועלול לגרום נזק של ממש, נתקלתי במקרה בו נלקח זיוף של וינסטרול אשר גרם להיווצרות גבישים בשריר  ולדלקת חריפה אשר כמעט וחייבה את כריתתו של השריר !. 
דרך אגב הזיופים הם לפעמים של חברות לא ידועות אשר לרוב מייצרות את המוצרים בתנאי מחתרת, כאשר יוצאים לשוק כמות זיופים גדולה הן פשוט משנות את השם ...
 

 
עלות 
מלבד השימוש בהורמונים, השימוש בתרופות הנלוות מייקר את העלות ה"טיפול" באופן ניכר. מדובר בהוצאה כספית של בין 2000  ל – 3500 ₪ לתקופה של בין חודש וחצי לחודשיים. בתוספת ההוצאות על מזון ותוספי תזונה, העלות החודשית עשויה להגיע לכ -  4500 – 5500 ₪ בממוצע. שימוש בהורמון גדילה מייקר את העלות בעוד כמה אלפי שקלים לחודש. אכן תחום עיסוק יקר. 
 
 

סטרואידים = עבודה קשה בחדר הכושר. 
שימוש בסטרואידים אינו פותר אתכם מעבודה קשה בחדר הכושר, ההיפך הוא הנכון.
תוכניות האימון האפקטיביות ביותר במצב זה הן המפרכות ביותר משום שהשימוש בהורמונים מקנה לגוף יכולת התאוששות מהירה, בנוסף צריך להקפיד שבעתיים על נושא התזונה , כאשר נוטלים סטרואידים עולים צורכי הגוף בחלבון ואנרגיה מאחר וקיים פוטנציאל התפתחות בקצב מהיר יותר. 
 
אם החלטתם להתקדם בענף, תהיה לכך השפעה משמעותית על אורך חייכם. על מפתח גוף מקצועי לחיות על פי משטר אימונים מפרך, משטר תזונה קפדני ומנוחה  מספקת.
 
תוכנית אימונים שגרתית כוללת אימון יומי בין שישה לחמישה ימים בשבוע. ישנם מפתחי גוף אשר מפצלים את האימון היומי לשני אימונים. בנוסף יש לאכול כל שלוש שעות בממוצע  ולהקפיד על לפחות שמונה שעות שינה ביום או לפחות על שש שעות  בלילה ושנת צהריים של שעה  - שעה וחצי ביום. 
 
 

האם ניתן לפתח את הגוף ללא שימוש בהורמונים?                         

התשובה היא, כן! לא תוכלו להגיע למסת שריר של שרירן תחרותי, אך הרי רוב האנשים אינם מעוניינים לפתח מסת שריר שכזו. ניתן להגיע לתוצאות מרשימות הן מבחינת עליה במסת שריר והן מבחינת פיתוח כוח, על ידי עבודה קשה, מקצועית  והתמדה. 
 

 
לסיכום:                                                                                  

השימוש בהורמונים קוסם למי שמעוניין להשיג תוצאות משמעותיות בזמן קצר, נכון השימוש למטרה זו הינו יעיל אך יש לו תופעות לוואי מסוכנות. מי שחושב ששימוש בהורמונים יפתור אותו ממאמץ והשקעה, כדאי שישקול שנית את הנושא. 
 
אני מקווה שכתבה זו שינתה את דעתכם לגבי השימוש בהורמונים למטרות שינוי הרכב גוף: עליה במסת שריר, הפחתת מסת שומן ושיפור הישגים ספורטיביים. הנכס הכי יקר שלנו הוא הבריאות!
 


שימוש בסטרואידים אנאבוליים