Facebook
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

1.כדאי לדלג על ארוחת בוקר על מנת לחסוך בקלוריות                    

לא בטוח, ארוחת הבוקר הינה הארוחה חשובה בשל תרומתה לחילוף החומרים. יש לה יתרונות רבים: ארוחת הבוקר תורמת  לכושר ריכוז  גבוה יותר  והפחתת הסיכון להשמנה. יש הסבורים  שאכילה בשעות הבוקר מגבירה  את התיאבון בהמשך היום.ההיפך הוא הנכון : ויתור על ארוחת הבוקר יגרום להשלמת הקלוריות החסרות בארוחות הבאות. כדאי לאכול ארוחת בוקר עשירה  בפחמימות מורכבות מכיוון שהיא מאריכה את תחושת השובע למשך היום.

ישנם אנשים שאינם רעבים בשעות הבוקר ויש שקמים רעבים וצריכים את ארוחת הבוקר כדי "למלא מצברים"  ולהתחיל את היום. במידה והתפריט היומי שלכם מאוזן ואתם מרגישים אנרגטיים למרות דחיית ארוחת הבוקר לשעה מאוחרת יותר ביום, אתם בהחלט יכולים לשקול זאת. 
 


2 .ארוחת הערב גורמת להשמנה - כדאי לוותר עליה                       

לא נכון! אמנם בשעות הלילה פעילות הגוף וקצב חילוף החומרים מואטים, אבל מה שקובע בסופו של דבר הוא המאזן הקלורי, כלומר הקלוריות שאכלנו לעומת הקלוריות שהוצאנו במשך היום. חוסר הנוחות שאנשים מרגישים בשינה לאחר ארוחות גדולות נובע בעיקר  בגלל אכילת מזונות שומניים ובשר. משך העיכול של המזונות האלה ארוך יותר ועקב כך עלולה להגרם הרגשת כבדות. מומלץ לאכול ארוחת ערב קלה.
 


3. על מנת "להוריד משקל מהר", מומלץ לצרוך פחות קלוריות           

לא מדויק! קצב הירידה במשקל המומלץ הוא חצי קילוגרם עד קילוגרם בשבוע בממוצע לאורך כל תהליך ההרזיה. דיאטות קיצוניות אמנם גורמות לאיבוד מהיר יותר של משקל גוף, אולם מדובר בעיקר בנוזלים, רקמת שריר וגם שומן. ההתמדה בדיאטות כאלו לאורך זמן הינה קשה ובדרך כלל מפסיקים אותן לאחר תקופה קצרה, מתחילים אותן מחדש כל כמה שבועות או חודשים וחוזר חלילה.
 איבוד משקל בקצב מהיר, עקב איבוד נוזלים ורקמת שריר אינו משתלם לטווח הרחוק. המשקל אינו נשמר  והעליה במשקל המתרחשת לאחר מכן הינה עם ריבית, של רקמת שומן. הפתרון הינו  דיאטה בריאה, מבוקרת  ומאוזנת עם פעילות גופנית. כך תוכלו לשמור על התוצאות לאורך זמן וביתר קלות.
 


4. אי אפשר לשלוט בתיאבון בשעות אחר הצהריים                        

ועוד איך אפשר! חוסר שליטה בתאבון בשעות אלו נובע בדרך כלל מהרגלי אכילה לקויים. אכילה בזמן צפיה בטלוויזיה או מול המחשב אינה מומלצת היות  וחוסר הריכוז בארוחה יגרום לכם לאכול כמויות גדולות יותר. מומלץ לאכול במטבח או בפינת האוכל, ליד שולחן, בישיבה, אכלו מצלחת, לאט. יש סיכוי רב יותר שדעתכם לא תהיה מוסחת וכך תהיו מודעים יותר למה שאתם אוכלים. אם אתם בכל זאת רוצים לנשנש מול הטלוויזיה כדאי לקחת כמות קטנה של מזון כגון חטיף קטן או שתי עוגיות ולא את כל הקופסה.
מה לעשות כאשר ארוחת הערב בשבע והולכים לישון  רק בחצות? כדאי לאכול עוד ארוחת ביניים קטנה כמו פרי או מעדן חלב ולא ללכת לישון רעבים.


 
5. פחמימות משמינות                                                               

ממש לא! עודף קלורי מכל סוג שהוא, בין אם ממזונות המכילים פחמימות, חלבונים או שומנים, יגרום להשמנה. הבעיה אינה במזונות כמו לחם, אורז, פסטה ותפוח אדמה, אלא במזונות כגון: בורקס, מלאווח וג'חנון שאכן מכילים פחמימות אך גם כמויות גדולות של שומן. הלחם מכיל פחמימות מורכבות, התורמות לתחושת השובע לאורך זמן, ולכן מסייע לשמירה על המשקל הרצוי. בדרך כלל  לא הלחם עצמו משמין אלא מה שמורחים עליו: חמאה ,מרגרינה, מיונז וכדומה.


 
6. כשאוכלים ארוחות מסודרות ומלאות - משמינים                         

לא נכון! ארוחות מסודרות ומלאות מבחינה תזונתית מספקות לגוף את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים החיוניים. לכן, זוהי הדרך הטובה ביותר לשמירה על משקל גוף תקין ובריאות טובה.
 


7. אם לא אוכלים לפני פעילות גופנית הירידה במשקל מהירה יותר   

לא נכון! כל מי שפעיל גופנית חייב להבין, שכמו שמכונית לא יכולה לנסוע בלי דלק, הגוף חייב אוכל ושתייה על מנת שנוכל לבצע  את הפעילות הגופנית.  דפוס האכילה משתנה לפי סוג האימון, אירובי או כוח. תחושת סחרחורת ו/או בחילה בזמן האימון מעידה על ירידה ברמת הסוכר בדם. בדרך כלל הסיבה היא אי אכילה לפני האימון. אכלו ארוחות מאוזנות במשך היום וחצי שעה לפני האימון אכלו חטיף אנרגיה דל שומן או פרי. 
 


8. רוב הדיאטות נועדו לכישלון מראש, לכן לא כדאי בכלל להתחיל    

לא נכון! הדיאטות שלא מצליחות הן הדיאטות שלא מתאימות לנו או דיאטות לא הגיוניות. למשל, דיאטות שמבוססות על מאכל אחד בלבד או דיאטה שבה אסור לנו לאכול מזונות אהובים עלינו או דיאטה שאינה מתאימה לסדר היום שלנו. לדיאטה מתאימה יש השפעות ארוכות טווח, כלומר היא עוזרת באימוץ הרגלי אכילה בריאים תוך ביצוע שינויים הדרגתיים וקבועים בצורה שבה אוכלים, ברמת הפעילות הגופנית ובאורח  החיים. מכיוון  שבמקרים רבים קשה להתמיד לבד בתהליך  הממושך של הירידה במשקל מומלץ  להצטרף למסגרת שנותנת תמיכה, כמו קבוצות לשינוי הרגלי אכילה או פגישות אישיות עם תזונאי/ת. במסגרת המפגשים מעריכים את התזונה הנוכחית, מקבלים הדרכה מלאה ומרכיבים תפריט אישי ובריא.
 


9. בדיאטה מותר לאכול  רק  מוצרים דלי שומן                              

לא נכון! בדיאטה מאוזנת ובריאה מותר גם לאכול  משהו מתוק או אהוב מדי פעם. קשה להימנע ממזונות אלו לחלוטין, אבל אם לומדים לשלב את המזונות ה"משמינים"  במסגרת תזונה בריאה, אפשר גם ליהנות מהם. שימו לב, לא כדאי להימנע לחלוטין  משומן כי הגוף שלנו זקוק למעט שומן כדי לפעול באופן תקין. הגם שמזונות ללא שומן או דלי שומן הם לא תמיד בהכרח דלי קלוריות. לכן, מומלץ תמיד לבדוק את תכולת הקלוריות בסימון התזנתי של כל מוצר.
 


10. אפשר לרזות גם ללא פעילות גופנית                                       

תלוי! למרות שהכל מתחיל בתזונה, דיאטה בשילוב פעילות גופנית הינה המתכון המנצח. היא לא רק בריאה יותר אלא גם יעילה יותר. הפעילות הגופנית מגבירה את ההוצאה הקלורית היומית, אבל יש לה יתרון גם מעבר לשריפת הקלוריות המיידית. לפעילות הגופנית תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות ובהגדלת מסת השריר כך שקצב שריפת הקלוריות נמשך גם לאחר שכבר סיימנו להתאמן. במידה ותרצו מראה מוצק לאחר הירידה במשקל כדאי שתעבדו על השרירים על מנת תראו רזים אך רפויים. הירידה במשקל צריכה להיות של מסת שומן ולא של רקמת שריר. 
 


ב ה צ ל ח ה ! 

מסתבר שרוב האנשים מאמינים לפחות בחלק מהדעות המוצגות כאן. דיאטה אינה חייבת להיות משטר עינויים אלא דרך חיים נכונה ובריאה ! לצערנו ישנן עדיין הנחות מוטעות שמונעות מאנשים לא להתחיל או להכשל
בתהליך ...


עשרת המיתוסים הנפוצים ביותר בקשר לדיאטה