Facebook
כתבות ומאמרים אחרונים באתר
רקע                                                                                      

על מנת להבין מדוע השילוב כל כך מסוכן צריך להבין איך קפאין ואלכוהול משפעים על המוח שלנו בנפרד וביחד.

נתחיל עם אלכוהול: אלכוהול פועל כחומר מרגיע על מערכת העצבים שלנו על ידי שחרור חומר בשם GABA, במינון נמוך אנו חשים שחרור מעקבות ותחושה נעימה של רוגע. במינון גבוה הפעילות המרגיעה של האלכוהול עשויה לגרום לירידה משמעותית בכושר המוטורי, בכושר שיפוט הדעת עד כדי אלימות או נהיגה בשכרות. 

קפאין פועל כחומר ממריץ, למעשה קפאין חוסם את פעולתו של חומר אחר בעל פעילות הדומה ל – GABA, כלומר קפאין מעורר כתוצאה מעיכוב חומר מרדים. 
השילוב של משקאות אלכוהוליים וקפאין מסוכן מאחר והקפאין עוזר להסוות את תחושת העייפות המלווה לשתייה, אולם, קפאין אינו מונע את ההשפעות הנוספות של האלכוהול. כלומר, יכול להיות שתצאו ממסיבה ותרגישו ערניים יחסית ותחליטו לצאת לכביש, אך למעשה הכושר המוטורי שלכם לקוי ואתם עשויים לנהוג באופן שיסכן אתכם. 


פעולה משותפת של קפאין ואלכוהול                                           

מסתבר שלקפאין ולאלכוהול יש גם השפעות משותפות במערכת העצבים שלנו. 
האחת  - שחרור מעביר עצבי בשם דופמין. דופמין גורם לתחושת אופוריה ומשקאות אשר מכילים את השילוב של קפאין ואלכוהול למעשה מגבירים את שחרור הדופמין באופן משמעותי ( הסיבה נוספת לפופולאריות המשקה ) ועשוי לגרום לפגיעה בכושר השיפוט. 
השפעה משותפת נוספת הינה עיכוב הורמון נוגד השתנה בשם ADH. כאשר אנו מתייבשים גופנו מפריש הורמון בשם ADH אשר גורם לכליות להפחית את סינון הנוזלים אל מחוץ לגוף. מאחר ואלכוהול וקפאין מעקבים את הפרשת ה – ADH למשקאות אלו עשויה להיות השפעה משתנת מוגברת ובפועל אנו עשויים לאבד כמות גדולה של נוזלים. 
מאחר והנגאובר או חמרמורת בעברית, הינו מצב של התייבשות ( המוח מורכב מ 70% מים ), 
שילוב של קפאין ואלכוהול מעמיד אתכם בסיכון להנגאובר חמור במיוחד ( חמרמורת חמורה במיוחד יוצא משפט מסורבל ), לכן אם כבר בחרתם לשתות וודקה רד בול, תרבו 
גם בשתיית מים.


בילוי נעים ובטוח.
 

אחד המשקאות הפופולאריים הוא וודקה רד בול. תחושת השחרור שמקנה האלכוהול שמלווה בערנות שמקנה הקפאין הפכה את המשקה לאטרקטיבי לצריכה בזמן בילוי לילי. 
אולם יש לעת שהשילוב בין אלכוהול וקפאין טומן בחובו סכנות.


השילוב המסוכן בין אלכוהול לקפאין