כתבות ומאמרים אחרונים באתר

יתרונותיו הבריאותיים של הגזר 

אנחנו לפעמים מתפתים לרוץ ולקחת כדורי ויטמינים במקום לעשות את הפעולה הטבעית והפשוטה והיא: אכילת ירקות. שימו לב, בסך הכל אכילה של שני גזרים ביום ואתם מקבלים את כמות ויטמין A  הדרושה לכם. לגזר מגוון רחב של יתרונות בריאותיים רבי עוצמה, בין השאר: מניעת סרטן, עור יפה ואנטי אייג'ינג.

1. ראייה משופרת.
בעקבות מחקרים חדשים הוחדרה בתרבות המערבית האמרה כי הגזר "טוב לעיניים". אמרה זו נכונה מכיוון שהגזר עשיר בבטא קרוטן אשר מומר בכבד לוויטמין A, ויטמין A הופך ברשתית העין לחומר הנקרא רודופסין  - הפיגמנט סגול אשר הכרחי לראיית הלילה.
אגב, הוכח כי בטא קרוטן מגן מפני ניוון מקולרי וקטרקט סנילי, מחלת עיניים. מחקר גילה כי אנשים שאוכלים גזר או כל מוצר אחר המכיל בטא קרוטן, נמצאים ברמת סיכון נמוכה יותר למחלה בכ- 40 אחוזים.


2. אנטי אייג'ינג.
גזר עשיר בבטא קרוטן אשר פועל כנוגד חמצון ומונע נזקים הנוצרים בפעולת המטבוליזם הטבעית של הגוף. פעולה זו מאטה את הזדקנות התאים.


3. עור גוף בריא וזוהר.
ויטמין A ונוגדי חמצון מגנים על העור מפני נזקי השמש. ויטמין A מונע התקמטות עור מוקדמת, עור יבש, פיגמנטציה, כתמים בעור ואקנה. מחסור בויטמין A גורם לעור, לשיער ולציפורניים להתייבש.


4. עור פנים יפה.
ניתן אף לחסוך בעלויות מסכת פנים. שכן ניתן להכין מסכת פנים טבעית קלה ונוחה להכנה. פשוט לערבב גזר מגורד עם קצת דבש. טיפ - הכנת מסכת פנים מגזר


5. ניקיון הגוף.
ויטמין A מסייע לכבד להפריש מן הגוף את הרעלים. ויטמין A מפחית את מיצי המרה והשומן בכבד. הסיבים המסיסים שקיימים בגזר עוזרים להחיש תנועות פסולת ולנקות את המעי הגס.


6. מחטא רב עוצמה.
גזר נחשב כצמח מרפא המונע זיהומים. גזר מסייע להגן על העור מפני רדיקלים חופשיים ומקדם את ההתחדשות של תאי עור בריאים.


7. בריאות השיניים והחניכיים.
המינרלים שבגזר מונעים נזק לשיניים. הגזר מגרה את החניכיים וגורם להרבה רוק מה שגורם לאיזון חיידקים יוצרי חומצה. פעולה זו דומה לפעילות של צחצוח שיניים בעזרת מברשת שיניים.


8. מניעת סרטן.
מחקרים מראים כי גזר מפחית את הסיכון לחלות בסרטן הריאות, סרטן המעי הגס וסרטן השד. זאת מכיוון שהגזר מייצר חומרי הדברה טבעיים הנקראים Falcarinol והם מהווים נוגדי סרטן ומונעים התפתחות מחלות סרטן. כך למשל, ישנו מחקר שהראה כי עכברים שאכלו גזר הסיכון שלהם לחלות בסרטן פחת בשליש.


9. מונע מחלות לב.
מחקרים מראים כי תזונה העשירה בקרוטנואידים מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב. הגזר מכיל הן בטא קרוטן והן אלפא קרוטן.  צריכה באופן קבוע של גזר גם מפחיתה את רמות הכולסטרול, כי הסיבים המסיסים הקיימים בגזר נוטים מטבעם להיקשר עם חומצות המרה.


10. מניעת שבץ מוחי.
במחקר שבוצע באוניברסיטת האוורד נמצא כי אנשים שאכלו יותר משישה גזרים בשבוע נטו פחות לסבול משבץ לעומת אנשים שאכלו רק גזר אחד בחודש! 
 

כתבות בנושא תזונה













© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!