עוגיות בראוניז כשרות לפסח

מתכונים

אם מתחשק לכם לאכול בפסח עוגייה מתוקה במקום עוגיות קוקוס ועוגיות בוטנים מכילות כמות גבוהה של שומן וקלוריות - המתכון הזה בשבילכם. 

עוגיות מקמח מצה ותפו"א - עם כמות מתונה של קלוריות שומן.

חג שמח וכשר.  
מצרכים                                                                                   

•  קמח מצה  - 100 גר'.
•  קמח תפו"א – 40 גר'.
•  אבקת קקאו – 20 גר'.
•  חמאה – 40 גר'.
•  2 חלמוני ביצה. 
•  אגוזי מלך טחונים – 40 גר'.
•  סוכר חום, 2 כפות – 25 גר'.
•  סילאן, 2 כפות  - 30 גר'.
•  אגוזי פקאן, 17 יח' – 28 גר'.  
•  כוס מים.




אופן הכנה                                                                               

מכניסים לקערה את קמח המצה, קמת תפו"א, 2 חלמוני ביצה ואת הקקאו, מוסיפים חצי כוס מים ומערבבים.
לאחר שהגענו לתערובת אחידה, מוסיפים את החמאה, את אגוזי המלך הטחונים, סוכר ואת הסילאן, מוסיפים חצי כוס מים וממשיכים לערבב.
 
לאחר שהגענו לתערובת אחידה, מכניסים את הקערה למקרר, יהיה לכם יותר קל לרדד את הבצק כאשר הטמפרטורה שלו נמוכה.
 
בינתיים, מחממים תנור לחום של 180 – 200 מעלות.
פורשים בתבנית נייר אפיה ומברישים אותו עם שמן.
 
לאחר שקיררנו את הבצק, מתחילים לרדד את הבצק על התבנית, מומלץ למשוך את הידיים במעט שמן על מנת שהבצק לא יידבק.
 
את הצורה העגולה יוצרים עם כוס / תבנית עגולה בקוטר 6 ס"מ. 
 
לאחר שיצרתם את העוגיות, מוסיפים מעל כל עוגייה אגוז פקאן ומברישים אותו עם מברשת טפלון טבולה במעט סילאן.
 
מכניסים לתנור לכ – 15 – 20 דקות. 


המתכון מתאים להכנת 16 יחידות. 
ניתוח תזונתי למנה / יחידה
ערכים למנה.
קלוריות: 102 קק"ל.
פחמימות: 10.3 גר'.
חלבונים: 1.7 גר'.
שומנים: 6 גר'.
מנה מחושבת כ - 
2/3 מנות פחמימה,
מנת שומן. 
בתאבון