1. אם תבדקו את רוב אבקות החלבון הנמכרות כיום תשימו לב לעובדה אחת בולטת, רובם מכילים חלבון מי גבינה ו / או קזאין. חלב מכיל מגוון של חלבונים, כולם בעלי ערך ביולוגי גבוה. 80% מחלבוני החלב הינם ממשפחת הקזאין וכ – 20% מחלבוני החלב הינם ממשפחת חלבונים המכונים בשם גלובלי מי גבינה – WHEY. מי הגבינה מאופיינים בספיגה מהירה ואילו חלבון הקזאין מאופיין בפירוק וספיגה איטיים יותר. 

2. חלב הוכרז על ידי גופים שונים כמשקה ספורט אולטימטיבי היות ובנוסף לתכולת החלבון שבו, מכיל החלב גם פחמימות ( לקטוז ). שתיית חלב לאחר אימון מעלה את רמת הסוכר בדם במהירות ותורמת לקליטה מהירה יותר של חלבון ברקמת השריר. 

3. אחד מסוגי התוספים הנמכרים ביותר למטרות פיתוח רקמת שריר הינו פורמולה של חומצות אמינו מסועפות BCAA – branch chain amino acids, גבינות כגון גבינה לבנה  / קוטג' / ריקוטה עשירות מרוכזות בחלבון הקזאין העשיר בחומצות אמינו מסועפות. אכילה של חצי גביע גבינה לפני ולאחר האימון עשויה להוכיח את עצמה יותר מאשר שימוש בתוספים. 

4. חלב הינו מקור זמין לסידן. אמנם אחוז הספיגה של הסידן ממזונות כגון ברוקולי וכרובית עולה על אחוז הספיגה ממוצרי חלב, 50% מול 34% אך כמות הסידן במוצרי חלב גדולה בהרבה מהכמות המצויה בברוקולי וכרובית, כך שמבחינת כמות פרקטית לצריכה חלב מהווה מקור יעיל להשלמת הקצובה היומית. 

5. השמועה שחלב הינו מזון יוצר חומצה ( ושודד סידן מהעצמות שלנו ) אינה נכונה. למעשה חלב הינו מזון בעל תגובה בסיסית בגופנו.

6. החלב של כל היונקים מכיל לקטוז. כבר יצא לי לשמוע על אנשים ששותים חלב בופאלו מתוך אמונה שמדובר במוצר ללא לקטוז ( אלא אם צוין שהחלב דל לקטוז ). 

7. באתר של ארגון הבריאות העולמי WHO, תוכלו למצוא שתי המלצות לגבי צריכת הסידן היומית. ההמלצות מתייחסות לארצות מתפתחות ומפותחות. ההמלצה לצריכה הגבוהה יותר מתייחסת דווקא לארצות המפותחות. הסיבה: עודף נתרן, קפאין, חלבון ועישון גורמים להפרשה מוגברת יותר של סידן בשתן. 

8. חלב הינו מקור חשוב לסידן, ויטמינים כגון ריבופלאווין – ויטמין B2, ויטמין A וויטמין D. בעבר מי שנמנע משתיית חלב והעדיף משקאות אחרים דוגמת משקה שקדים, לא קיבל מענה תזונתי הולם. היום ניתן להשיג ברשתות המזון משקאות אשר יכולים להוות תחליף לחלב פרה, כגון משקאות אורז, אגוזי לוז ושקדים אשר מועשרים בסידן, ויטמין A ויטמין D ויטמין B2 בכמויות דומות לאלו המצויות בחלב פרה, למעשה חסר רק החלבון. אם אתם צמחונים או טבעונים או סובלים מאי סבילות ללקטוז, אלרגיה לחלב, היום יש לכם מענה הולם. 

9. טיפ - חלק מהמשקאות הנמכרים בארץ אינם מועשרים בסידן, מומלץ לבדוק את טבלת הערכים התזונתיים. 
 












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

9 עובדות על חלב, חלבון וסידן

טיפים

לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום