כתבות ומאמרים אחרונים באתר
אבטיח
פרי גדוש בנוזלים. שילוב של אבטיח וגבינה בולגרית יכול להחליף משקה התאוששות לאחר אימון ריצה או רכיבה ממושך, הרי מדובר בשילוב מושלם, סוכר, חלבון, מלחים ונוזלים.
רוב האנשים מכירים את העגבניה כמקור לליקופן, אך למעשה אבטיח מכיל כמות כמעט כפולה של ליקופן, 4532 מק"ג ל – 100 גר' לעומת 2573 מק"ג בעגבניה.
 
אין כמו פלח הגון של אבטיח ביום קיץ חם, רק תזכרו לאכול אחד. 
אבטיח קק"ל פחמימות
 100 גר' 30 7.55
פלח בינוני – 250 גר' 75 18.9
כוס קוביות – 150 גר' 51 11.4
 
מלון
אין כמו מלון קר כקינוח לארוחה או כחטיף ביום חם. משיקולי בריאות עדיף לבחור את המלון הכתום, תכולת הקרוטנואידים בו גבוהה יותר מאשר המלון הצהוב. 
מלון קק"ל פחמימות
100 גר' 34 8.2
פלח – 60 גר' 20.4 4.9
כוס קוביות – 150 גר' 51 12.24
 
ענבים
עשירים בנוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, אך מוקש מבחינת כל מה שקשור לשמירה על המשקל!
הסיבה, 15 ענבים שווים למנת פרי, רוב האנשים יכולים לאכול כמות גדולה פי 3 או 4 בלי בעיה.
לספורטאים בניכם מומלץ לשלב ענבים ביחד עם מנת חלבון לאחר האימון או מנת קריאטין      ( לכל מי שמשתמש בסוכר ענבים ) כמנת פחמימות זמינה. 
ענבים קק"ל פחמימות
100 גר' 49.68 13.03
15 ענבים = מנת פרי 62.2 16.3
אשכול גדול = 30 ענבים 124.4 32.6
 
פירות שמומלץ לאכול כיחידה אחת.


שזיף
פרי מצוין לטיפול בעצירות, אינו מכיל כמות גדולה של קלוריות, באופן כללי מומלץ כחטיף בריא. 
שזיף קק"ל פחמימות
100 גר' 46 11.4
יחידה קטנה - 112 52 13
יחידה בינונית – 140 גר' 64 16.4
 

אפרסק
פרי מצוין לעיכול קל, אכלו ממנו במתינות ושמרו על המשקל.
אפרסק קק"ל פחמימות
100 גר' 40 9.5
יחידה קטנה – 150 גר' 60 14.25
יחידה בינונית – 175 גר'. 68 16.7
 

לסיכום
פירות הקיץ כמו כל פרי מומלצים לאכילה, אכלו מהם במידה ותהנו מיתרונותיהם הבריאותיים ותוכלו לשמור על המשקל והגזרה. 


קיץ מהנה. 












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

פירות הקיץ 

עם בוא הקיץ אנו מתחדשים במגוון פירות טעימים ומרווים. חיכינו להם כל החורף ועכשיו הם כאן. אפשר וגם כדאי לאכול מהם שכן, ככל פרי, פירות הקיץ מהווים מקור לויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים  ו... גם סוכר...
מדוע אנו עשויים לאכול יתר על המידה מפירות הקיץ?
 
להבדיל מפירות אותם אנו צורכים כיחידה, למשל תפוח, אגס, תפוז, חלק מפירות הקיץ אין אנו אוכלים כפרי שלם. אנו לא אוכלים אבטיח שלם או מלון ובטח שלא מסתפקים בענב אחד אלא אוכלים אשכול.
צריכת פירות הקיץ בכמות שאינה מוגדרת מראש עשויה לגרום לאכילת יתר. כמה ענבים לדעתכם שווים למנת פרי? התשובה היא 15 ענבים, קל לאכול כמות גדולה פי 4. לא הייתם אוכלים 4 תפוחי עץ בבת אחת נכון? אולם קל לאכול אשכול ענבים ולקנח בשזיף...
 
הפירות שאתם עשויים לאכול יתר על המידה: 

כתבות בנושא תזונה