מזון ערך קלורי ויטמין C ( מ"ג)
פלפל אדום 27 190
גויאבה 51 184
קיווי 61 98
תפוז 47 90
מלון ללא קליפה 35 42
תפו"א אפוי בקליפה 103 13
 
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

לסיכום אכילת פלפל יכולה לתרום ל: 

• לבריאות ומראה העור.
• להתפתחות שרירים ועצמות.
•מניעת תהליכי הזדקנות מואצים.
• לדיאטות הרזייה.


מי שהפלפל האדום אנו לטעמו, יכול לנסות פלפלים בצבעים שונים, צהוב, ירוק, 
תכולת ויטמין C בהם שונה אך עדיין גבוהה.

 

יתרונותיו של הפלפל האדום

אחד המזונות שלדעתי צריך להופיע בתזונתו של כל ספורטאי וכל אדם שרוצה לשמור על בריאותו. ויטמין C בהישג יד וכמות גדולה מכמות ויטמין C שנמצאת ברוב הפורמולות הנמכרות של ויטמינים בשוק. 
תשאלו את רוב האנשים איזה מאכל הינו העשיר ביותר בויטמין C?
ותקבלו את התשובה: תפוז!  

תכירו את הכוכב החדש - הפלפל האדום. 
מוזר שירק ( מבחינה בוטנית פרי ) אשר מכיל כמות גדולה של ויטמין C אינו מוזכר בהקשר זה, 
פירות הדר לעומת זאת, זוכים להכרה רבה יותר בזכות תכולת הויטמין שבהם. 

דיאטנים רבים ממליצים על הכללה של לפחות פלפל אדום אחד בתפריט היומי, לפניכם היתרונות הטמונים באכילתו: 


בריאות העור.
• ויטמין C חשוב לסינטזה של הידרוקסיפרולין -חומצה אמינית דומיננטית ביצירת קולגן , חלבון מבני המרכיב את העור , דיאטה עניה בויטמין C עשויה לגרום ליצירת סיבי קולגן פגומים ולתרום להופעת קמטים בגיל צעיר יותר. 
• ויטמין C קשור גם להחלמה מהירה של פצעים ופצעונים על עור הפנים והגוף.



בניית שרירים ועצמות.
• קולגן מרכיב גם את השרירים והעצמות .
• כתוצאה מפעילות גופנית נוצרים רדיקלים חופשיים , ויטמין C משמש כנוגד חמצון המנטרל רדיקלים חופשיים . 
• בני נוער המתאמנים באופן אינטנסיבי, בחדר הכושר או למשל כהכנה לגיוס צריכים להקפיד על צריכה נאותה של ויטמין C.



מניעת תהליכי הזדקנות מואצים.
• תהליכי הזדקנות מואצים מתרחשים בעיקר בגלל נזקי רדיקלים חופשיים , אשר נוצרים כתוצאה מחשיפה לאוויר מזוהם (תעשייה עשן מכוניות), עישון , חשיפה לקרינה וכו' .
• פלפל אדום מכיל נוגדי חמצון כגון : ויטמין C , A וקרוטנואידים שונים אשר יכולים להפחית את נזקי הרדיקלים החופשיים.


לשומרים על המשקל שימו לב! 

תכולת ויטמין C וערך קלורי ל – 100 גרם במזונות שונים: 

כתבות בנושא תזונה













© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!