© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!
  ק"קל פחמימות חלבון שומן
צימוקים בהירים 308 71 2.3 1
תמרים 268 64 2 0.4
משמשים 293 67 5.2 0.5
תאנים מיובשות 249 63.8 3.3 0.9
חרובים 222 49 4.62 0.6
אננס 335 83 0 1
קיווי מיובש 370 92 1 0
בננה 346 88.3 3.89 1.8
שזיפים 299 71 2.3 0.6
שקדים 575 21.6 21.3 49.4
אגוזי מלך 699 13.5 15 65
פקאן 732 12 9 72
אגוזי לוז 628 16.7 14.9 60.7
אגוזי ברזיל 702 13 14 66
פיסטוק חלבי 557 27.97 20.61 27.97
 
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

ט"ו בשבט ופירות יבשים 

ט"ו בשבט  - חג האילנות והטבע, נועד במקור לסמל את תחילתה של השנה החקלאית החדשה. בתאריך זה הופרשו תרומות ומעשר ומכאן המנהג לאכול מפירות הארץ. בימנו ט"ו בשבט הפך גם לחג של פירות יבשים. 
למה פירות יבשים?
בעבר, בטרם היו קיימים אמצעי קירור, ייבוש הפירות היה הדרך היחידה לשימורם. כך יכלו יהודי הגולה לשמר את המסורת ולאכול פירות יבשים בט"ו בשבט.  
 
בתהליך הייבוש מאבדים הפירות עד כ 85% ממשקלם, כתוצאה מאיבוד מים.
עקב איבוד המים, עולה ריכוז שאר מרכיבי הפרי וטעמו מודגש יותר, בעיקר בגלל עליה בריכוז הסוכר.
 
למרות שבהשוואה לפרי הטרי פירות יבשים מכילים את אותה כמות סוכרים, ריכוז הסוכרים שונה לגמרי והתכולה ל – 100 גר' פרי גבוהה כפי 5 מפירות טריים.
 
הצפיפות הקלורית מהווה חסרון כאשר המטרה הינה שמירה על המשקל – במקרה זה נתייחס לפירות יבשים כאל דבר מתיקה, אמנם בריא יותר מאשר ממתקים, אך משמין באותה המידה.
 
לעומת זאת, לספורטאים שבניכם, מהווים הפירות היבשים אמצעי לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה בזמן ביצוע פעילות גופנית ממושכת.
לאכילת פירות יבשים יש יתרון בזמן אימון בחדר הכושר, רכיבה, בזמן תחרויות באומניות לחימה – אכילת צימוקים ותמרים לא תכביד על הקיבה ותספק אנרגיה בין הקרבות ).
 
יתרונות
לפירות יבשים יש יתרונות שבגללם מומלץ לאכול מהם בכל ימות השנה, תכולת נתרן נמוכה, תכולה גבוהה של  אשלגן, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, אשר הופכים את הפירות היבשים כמזונות אשר יכולים לתרום ליציאות תקינות ולשמש ככלי לאימון לחץ דם.
חסרונות
יחד עם זאת קיימים גם חסרונות, בעיקר בשל השימוש בחומרים משמרים וצבעי מאכל בחלק מהפירות. פירות מיובשים מאבדים מצבעם. קיימים פירות יבשים ללא תוספת צבעי מאכל וחומרים משמרים, אולם צבעם אינו מושך כמו הפירות המשומרים. 
 
חומרים משמרים –
E220 – גופרית דו-חמצנית, חומר משמר העשוי לגרום לבעיות במערכת הנשימה, בעיקר לאסתמטיים, חשוד כגורם ללידות מוקדמות והרס ויטמין b12.
E223 – נתרן מטביסולפיט, עשוי לגרום לכאבי ראש, הפרעות עיכול והרס ויטמין b12.
 
צבעי מאכל –
E102 – טרטראזין, צבע מאכל צהוב, נאסר לשימוש בארצות הברית, בריטניה, נורבגיה ואוסטריה.
E133 – כחול בוהק, צבע מאכל כחול-אדום. נאסר לשימוש בארגנטינה, בולגריה, צרפת, איטליה וטורקיה.
 
חומר ציפוי
905 – פרפין, חשוד בגרימת סרטן קיבה.

דוגמה לפירות אשר מכילים חומרים משמרים וצבעי מאכל: 
צימוקים - 905, E220, E223, קיווי מיובש - E102, E133,E220, שזיפים - 905, E202, 
פפאיה או תותים בצבע אדום – E129


 
 
לשם סילוק חומרים משמרים ( באופן חלקי כמובן ) מומלץ לשטוף היטב את הפירות היבשים, הרתחה תסלק כמות גדולה יותר של חומרים משמרים. 


כמה זה עולה לנו? 

טבלת קלוריות ואבות המזון בפירות היבשים.

כתבות בנושא תזונה