כמה כפיות סוכר יש בבקבוק קולה?
התשובה הינה  - 34! אתם מתאריך לעצכם שופכים 34 כפיות סוכר לתוך בקבוק של ליטר וחצי מנערים ושותים? בוודאי שלא. 
הקיץ מגיע ואיתו החום. הרצון להתרענן בשתייה צוננת גורם לרבים מאתנו לחפש תחליף למים בצורת משקאות דיאט, מים בטעמים ועוד.
חשוב שנספק לגופנו את כמות הנוזלים הדרושה לתפקודו התקין, בייחוד בקיץ, אולם אנשים רבים אינם מודעים לכמות הסוכר המצויה במשקאות ממותקים, כולל משקאות דיאטטיים.

למי שרוצה לשמור על הגזרה כדאי להמשיך לקרוא. 
משקאות קלים
אוקי, רוב האנשים כבר יודעים ששתייה ממותקת מכילה כמות גדולה של סוכר, אולם מה עם משקאות קלים? רוב האנשים מבלבלים משקאות אלו עם משקאות דיאט. כדאי שתדעו שהחוק מתיר ליצרנים לייצר משקאות המכילים עד 20 קק"ל ל – 100 מ"ל, תחת הכינוי משקאות קלים. אם 20 קק"ל נשמע לכם מעט, מדובר ב – 200 קק"ל לליטר! יש משקאות קלים אשר מכילים 40 קק"ל ל – 100 מ"ל, כגון משקה קל תפוזים של קריסטל. אל תפלו בפח להגדרה של משקאות קלים, במקרה כזה מדובר ב - 200 קק"ל לחצי ליטר - כלומר בערך 80 קק"ל לכוס!
 


מים בטעמים
מים בטעמים מכילים 15 קק"ל ל – 100 מ"ל, מדובר בכמות של 75 קק"ל לחצי ליטר, כמות השווה למנת פרי. שתיית ליטר וחצי של מים בטעמים שקולה לאכילה של 3 תפוחים.
 


משקאות המוכנים מתרכיזי דיאט
כאן קיימת ההטעיה הגדולה ביותר, תרכיזי דיאט מכילים כ – 277 קק"ל ו – 69 גר' פחמימות ל – 100 מ"ל, לפני הכנה! 
 
המידע הבולט יותר המצוי על בקבוקי התרכיז הוא כמות הקלוריות ל – 100 מ"ל משקה, 16 קק"ל.  אולם יש לזכור כי כמות זו מתייחסת ליחס של 1:16 בין התרכיז למים, מדובר על כף תרכיז לכוס!
רוב האנשים מוזגים כמות גדולה יותר על מנת להמתיק את המים.
 
גם אם נניח שמזגתם את הכמות המומלצת, כמות של 16 קק"ל ל- 100 מ"ל מייצגת כמות של 4 גר' פחמימות. לכוס מדובר על כמות של 10 גר' ו – 32 קק"ל, כמות פחמימות וקלוריות השווה לפרוסת לחם קל!  שתיתם 2 כוסות והגעתם לכמות קלוריות השווה לפרוסת לחם רגילה, זו בהחלט לא  שתייה חינמית. 
 
שם המשקה כמות קלוריות בכוס – 200 מ"ל כמות סוכר בכוס המרה לכפיות סוכר
       
קולה 82 20.6 4
מיץ תפוזים מסחרי 92 22 4.5
מיץ תפוזים סחוט טרי 88 21.4 4.5
       
משקאות קלים      
משקה קל תפוזים - קריסטל 82 20 5
מים בטעמים 32 8 2
       
תרכיזים      
ויטמיצ'יק 70 17.5 4.5
תרכיז דיאט פריגת 32 8 1.5
 
לסיכום:
חשוב שנקפיד להרוות את גופנו בנוזלים בקיץ, בייחוד בימים חמים בהם אנו מבלים ונהנים מחוץ לבית הממוזג. לשם שמירה על המשקל, על הגזרה ועל הבריאות, חשוב שנדע להבחין בין משקאות אשר מכילים סוכר, גם אם שמם מרמז על כך שמשקאות אלו דלים בקלוריות.
 
קיץ מהנה  וכייפי.   












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

שמירה על מאזן נוזלים ועל הגזרה בקיץ

טיפים

לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום