Facebook
התחלת האימונים, משקל גוף – 74.8 ק"ג , סיום התהליך, משקל גוף – 83 ק"ג.
התחלת האימונים, אחוז השומן -  18.6, סיום התהליך, אחוז השומן – 13.8. 
 

 
סיכום:                                                                                   

יתרונות השיטה: 
שמירה לאורך זמן על אסטטיקה, מניעת אימון יתר.
לשמירה על אחוזי שומן נמוכים יש סיבה נוספת, טסטוסטרון, ההורמון הגברי האחראי על גדילת השרירים ועל איבוד שומן בטני, הופך ברקמת השומן להורמון נשי  - אסטרוגן, על ידי האנזים ארומטאז, ככל שאחוזי השומן יהיו גבוהים יותר, כך יומר יותר טסטוסטרון לאסטרוגן. לא תוצאה רצויה.   
 
חסרונות:
יחסית איטית מבחינת אגירת מסת שריר לעומת שיטות אחרות בהן לא מבצעים "תחנות" קרובות לפירוק מסת שומן. 
יש לקחת בחשבון שאגירת מסת שריר ללא "תחנות" עולה ביותר שומן. 
 
 
בהצלחה! 
כתבות ומאמרים אחרונים באתר
לפני שנתחיל, ברצוני להדגיש עובדה שחוזרת בדי הרבה מאמרים, לא מדובר במצב של תחילת האימונים. בשלב תחילת האימונים, גם אם לא תקפידו על הכללים ( אימון נכון ותזונה נכונה ) תגיעו להישגים מסוימים.  
 
רוב האנשים המתאמנים בחדר הכושר מעוניינים להוסיף לגופם מסת שריר ובמקביל להפחית את מסת השומן, אולם לרוב המשימה מתבררת כבלתי אפשרית. הרי על מנת שנוכל להוסיף מסת שריר אנו אמורים להימצא במאזן קלורי חיובי, כלומר לספק לגוף יותר קלוריות מאשר דרושות לשם שמירה על המשקל. דיאטות מכוונות מטרה לעליה במסת השריר, לרוב גורמות עליה גם במסת השומן. לכן התהליך הינו חד סתרי, כלומר, על מנת "להרוויח" שרירים צריך לשלם את המס  -  "מס השומן". 
 
מנגד, קיים התהליך הפוך, לאחר שעליתם במסת הגוף, שריר ושומן, ברצונכם להשיל את קליגורמים השומן העודפים. 
על מנת שנוכל לגרום לגוף להשתמש במאגי השומן, עלינו להמצא במאזן קלורי שלילי, כלומר לספק לגוף פחות קלוריות מאשר דרושות לשם שמירה על המשקל. ובכן, גם במקרה זה יש לשלם מס – "מס השרירים", פירוק מסת השומן יגרור אחריו פירוק של מסת שריר. 
 

 
מהו "מעגל הקסמים"?                                                               

"מעגל הקסמים" השלילי, שבו אני נתקל לפעמים, הינו מצב בו מתאמנים עולים במסת השריר ביחד עם מסת שומן ( יתר ממה שהיו אמורים להעלות ), לאחר סיום שלב העלייה במשקל, מגיע הרצון להיפתר ממסת השומן העודף, נחשו מה קורה בשלב זה, פרוטוקול האימונים והדיאטה גורם לכך שאכן אותם מתאמנים מצליחים להיפתר ממסת השומן העודפת, אך מאבדים את רוב מסת השריר שיצרו, אם לא את כולה! וכך המעגל ממשיך, עולים במסת השריר + שומן, מאבדים שומן ומסת שריר, מוצאים הון על תוספי תזונה, ולאחר חודשים רבים נשארים באותו המקום. 
 
 

איך עושים את זה? 
התשובה הינה:
אימונים אפקטיביים ואיזון קלורי בשלב הגדילה  - על מנת שנצבור מסת שריר גדולה ככל האפשר ונשלם כמה שפחות את "מס השומן", כלומר נאגור כמות שומן מינימאלית ככל האפשר. התמקדו בעיקר באימוני הכוח, שנו תכניות אימון לעיתים קרובות ( עם היגיון כמובן ) ובצעו פעילות אירובית. המאזן הקלורי צריך להיות קטן ככל האפשר על מנת לגרום לעליה במסת שריר. 
 
אימונים אפקטיביים ואיזון קלורי בשלב החיטוב – על מנת שנאבד כמות שומן גדולה ככל האפשר ונשלם כמה שפחות את "מס השרירים", כלומר נאבד כמה שפחות רקמת שריר בתהליך. התמקדו בפעילות אירובית, אל תגזימו, אתם עלולים לפרק יותר מדי שריר. 
הקפידו על אימוני כוח, נסו לשמר עד כמה שניתן את המשקלים אליהם הגעתם בשלב הגדילה. 
 
האימנים והתזונה צריכים להיות מותאמים לסוג מבנה הגוף, אקטומורף, אנדומורף או מזומורף. 
מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך. 
 
דוגמה מספרית: 
בחור שהתחיל להתאמן במשקל של 74.8 ק"ג, אחוז השומן בגופן היה 18.6.  בכל שלב בו מתרחשת עליה במשקל אנו רואים גם עליה באחוז השומן. בכל שלב בו מתרחשת ירידה באחוז השומן אנו רואים גם פירוק מסיים של מסת שריר. 
התוצאה המצטברת של מחזורי גדילה ופירוק מסת שומן הינה: 

מעוניינים להשיל מגופכם קילוגרמים של שומן ומנגד להוסיף קילוגרמים של רקמת שריר?  ובכן.. יש כמה דרכים לבצע את המשימה, כולן יכולות לבסוף להביא אתכם אל המטרה, השאלה כמובן, כמה זמן יעבור ובאיזה מחיר?
 בכתבה זו אציג את המודל, אשר לדעתי הינו הטוב ביותר לשינוי אופטימלי של הרכב הגוף.


שינוי הרכב הגוף - היחס בין מסת שריר לשומן