© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

שיבולת שועל

נכון שלשמע המושג "דגני בוקר" עולה לנגד עינכם תמונה של קופסה מעוצבת אשר מכילה דגני בוקר תעשייתיים? ובכן רובם המכריע לא עוברים את מבחן הממתק, על כך כתבתי בעבר בכתבה "איך נבחר דגני בוקר" , מצערת העובדה שילדים מקשרים את המושג "ארוחת בוקר בריאה" לדגני הבוקר התעשייתיים. 

ישנו דגן מושלם לפתיחת היום, אשר מהווה חלופה בריאה וזולה בהרבה מאשר דגני הבוקר התעשייתיים, ניתן להכין ממנו עוגות ועוגיות דיאטטיות ובריאות ואפשר להכין ממנו ארוחה
באותה הקלות כמו שמכינים "מנה חמה" או כוס תה.   
 
שיבולת השועל הינו דגן נפוץ, ניתן לפגוש דגן זה גדל בצידי הדרכים. ישנם סוגים שונים של שיבולת שועל בשוק, הפתיתים השלמים אשר דורשים זמן בישול ממושך והפתיתים הגרוסים באופן מתכתי  - אשר ניתן להכין מהם דייסה במספר דקות, פשוט שופכים עליהם מים חמים, עד דרגת הסמיכות הרצויה ממתיקים והרי יש לנו דייסת שיבולת שועל. 
 
 
5 סיבות לאכול שיבולת שועל
 
1. שיבולת שועל מהווה מקור לבטא גלוקאן, סיבים מסיסים. צריכה יומית של למעלה מ – 3 גרם של בטא גלוקאן עשויה לגרום לירידה ברמות הכולסטרול "הרע" בדם – LDL. כוס שיבולת שועל מבושלת מכילה כ 4 גרם של סיבים תזונתיים.
 
2. שיבולת שועל מהווה מקור לחלבון ( אם כי לא  חלבון שלם ), ברזל, נחושת, סלניום, אבץ, ויטמיני B ואשלגן, בתוספת פיטוכימיקלים מועילים.
 
3. כמו דגנים עשירים בסיבים אחרים, שיבולת שועל יכולה לסייע בשמירה על משקל (על ידי הגדלת תחושות של שובע) ושליטה ברמת הסוכר בדם. 
 
4. יש לשיבולת שועל פעילות פרוביוטית,  אכילתה מגרה את הצמיחה של חיידקים מועילים במעי הגס. 
 
5. בגלל השפעתה על הורדת רמת הכולסטרול בדם, שיבולת שועל יכולה לשאת הצהרת בריאות כי היא מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. 
 

 
איך אפשר לשלב את שיבולת השועל בחיי היום יום? 
לשיבולת השועל כמו לטופו, אין טעם דומיננטי, ניתן לשלב מזון זה וליצור ממנו מזונות בעלי טעם מתוק ומלוח. 
ניתן להוסיף את שיבולת השועל למרקים ותבשילים שונים לקבלת מרקם סמיך ועשיר.
ניתן להכין דייסות שיבולת שועל במגוון אופנים, על בסיס מים, חלב, חלב סויה. 
ניתן להכין עוגות ועוגיות משיבולת שועל. 
 
טיפ להקלה על שיעול – אם אתם סובלים משיעול כרוני שלא עובר, ורק גורם לכם לגירוי יתר ולשיעול נוסף, בשלו שיבולת שועל במים חמים, כמות המים צריכה להיות כזו שתקבלו תערובת דלילה למדי, שימו לב שהמים מתחילים לקבל גוון לבן ( אלו חלק מהסיבים שמתמוססים אל המים ), לאחר 5 דקות סננו את פתיתי שיבולת השועל מהנוזל, תמתיקו עם דבש ותשתו. מובטחת לכם הקלה. 

כתבות בנושא תזונה