•  2 כוסות אורז בסמטי הודי.     
•  200 גר' רסק עגבניות. 
•  כף מעדן עגבניות מיובשות.     
•  2 כפות שמן.
•  2 שיני שום פרוס.
•  עלים מ – 4 גבעולי תימין.    
•  1 בצל בינוני.
•  1/4 כפית מלח.
•  1/2 כפית פלפל שחור גרוס.    
מצרכים
אופן הכנה
יש לערבב את רסק העגבניות עם 2 כוסות מים רותחים עד לשלב בו הגושים נעלמים. לאחר מכן יש להוסיף 3 כוסות מים רותחים, לערבב ולהביא לרתיחה. לאחר הרתיחה להעביר לאש נמוכה ככל שניתן.
 
בנפרד, יש לשים בסיר גדול, על אש בינונית, את הבצל למשך 3 דקות. לערבב עד לקבלת גוון צהבהב קל. יש להוסיף את התימין, השום והאורז ולערבב כדקה, עד שגרגירי האורז יתחילו להבריק. לאחר מכן יש להוסיף את "מעדן העגבניות המיובשות" הפלפל הגרוס והמלח. לערבב כדקה, עד שמריחים את הריח הנהדר. 
 
יש להוסיף מצקת מהנוזל שהכנו ולערבב עד אשר הנוזל נספג. יש לחזור על הפעולה עד אשר נשארת כמות למצקת אחרונה. יש להוסיף אותה בערבוב קל, ללא ספיגה ולכסות את הסיר. להמשיך ולבשל על אש קטנה למשך 10 דקות. 
 
מוציאים את הסיר מהאש, מחכים 5 דקות ומגישים. 
 
המתכון מתאים להכנת 7 מנות. גודל כל מנה  - כוס אורז מבושל. 
ניתוח תזונתי / ערכים למנה
ערכים למנה.
קלוריות: 261 קק"ל.
פחמימות: 50.2 גר'.
חלבונים: 5.3 גר'.
שומנים: 4.5 גר'.
מנה מחושבת כ - 
מנת פחמימה,
2 מנות שומן.
רכיב כמות כללית כמות למנה – כוס
קלוריות 1830 261.4
פחמימות ( גר' ) 351 50.2
סיבים ( גר' ) 7 1
חלבונים ( גר' ) 36.7 5.3
שומנים ( גר' ) 31.5 4.5
שומן חד בלתי רווי ( גר' ) 16.6 2.4
שומן רב בלתי רווי ( גר' ) 3.5 0.5
נתרן ( מ"ג ) 772.5 110.4
אשלגן ( מ"ג ) 2849 407
סידן ( מ"ג ) 244 34.9
ברזל ( מ"ג ) 7.3 1
מגנזיום ( מ"ג ) 237 33.9
אבץ ( מ"ג ) 6.4 0.9
זרחן ( מ"ג ) 657.9 94
ויטמין C ( מ"ג ) 114.9 16.4
ויטמין B1  ( מ"ג ) 0.67 0.1
ויטמין B2 ( מ"ג ) 0.68 0.1
ויטמין B3 ( מ"ג ) 13.51 1.9
ויטמין B6 ( מ"ג ) 1.6 0.2
ויטמין B12 ( מק"ג ) 0 0
חומצה פולית 90.65 13
ויטמין A ( מק"ג ) 943 134.7
ויטמין E ( מ"ג ) 19.42 2.8
 
טוב... לא מדובר במאכל חדש, נסו להכין מתכון אורז טעים עם מרקם עשיר ומעניין ותמצאו את עצמכם בסופו של דבר עם מתכון יחסית שמן. לאחר שבחנתי את מתכוני הריזוטו ברשת, החלטתי בניסיון לצמצם את כמויות השומן ליצור את הריזוטה, מתכון ריזוטו על בסיס אורז בסמטי הודי ועגבניות. מתכון משביע  ובעל יתרונות בריאותיים רבים, אשר יכול לשמש כמנת פחמימות לפני או לאחר אימון, או כארוחה לכל המשפחה...

מתכונים

ריזוטה













© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!