אופן הדריכה מבנה גוף קטגוריית הנעלה
קריסה חזקה מבנה בינוני עד גדול (מעל 80 קילוגרם) Motion Control Plus
קריסה חזקה מבנה קטן עד בינוני Motion Control
קריסה קלה מבנה בינוני עד גדול (גברים מעל 80 ק"ג, נשים מעל 70 ק"ג)  Stability Plus
קריסה קלה מבנה קטן עד בינוני Stability
קריסה קלה מבנה קטן עד בינוני - נעל מהירות Performance Stability
ניטרלי מבנה בינוני עד גדול (גברים מעל 80 ק"ג, נשים מעל 70 ק"ג) Neutral Plus
ניטרלי מבנה קטן עד בינוני Neutral
ניטרלי מבנה קטן עד בינוני - נעל מהירות Performance Neutral
 












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

בפרויקט ייחודי בשם Runsafer אשר ממומן על ידי האיחוד האירופי, מפותחת אפליקציה חכמה אשר תיתן לכן משוב על ביצוע האימון שלכם בזמן אמת. נעליים בעלי חיישנים זעירים בסוליית הנעל יתרגמו את המדדים הביו מכאניים של המתאמן להערכה בזמן אמת של דפוס הריצה, כגון: התפלגות כוחות לא נכונה בזמן הדריכה, העמסה לא סימטרית, תשישות ועומס יתר. 
 
המערכת כוללת חיישני תאוצה וחיישני GPS אשר ישדרו אותות ביו מכאניים, מהירות ועומס. המידע יועבר בזמן אמת אל אפליקציה בטלפון החכם של הרץ. על ידי שימוש באפליקציה יוכל המשתמש לקבל בנוסף, מידע שיועבר לאתר האינטרנט של החברה, אשר ישמש לניתוח האימון ושינוי תכניות האימונים בעתיד.  
 
אב טיפוס של נעלי הריצה כבר נבנה, הנעליים צריכות להיות זמינות למכירה בתחילת 2015. 
 
 
 
מבט אל העתיד
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

נעלי ריצה 

אם בחרתם בריצה כפעילות הגופנית המועדפת עליכם, כדאי שתשקיעו בבחירת נעלי הריצה שלכם. 
התאמה מקצועית של נעלי הריצה הינה שלב ראשוני שלא כדאי לפסוח עליו, גם אם אינכם סובלים מבעיה אוטופדית כל שהיא וצריכים מדרסים.
לפניכם מדריך מקוצר לבחירת נעלי ריצה. 
 
למה חשוב לבחור בקפידה את נעלי הריצה? 
כאשר אנו רצים, מועברים הכוחות שאנו מפעילים על משטח הריצה בחזרה אל השלד בהתאם לדפוס הריצה שלנו ובהתאם לתמיכה ולריפוד אותם מספקות נעלי הריצה שלנו. בעיות בכף הרגל  כגון קריסת כף הרגל כלפי חוץ או פנים עלולות לגרום לשיבוש היציבה ולכאבים במקומות רחוקים יותר בשלד, אפילו עד כדי כאבי צוואר. 
 
נעלי ריצה אשר מרגישות לכם נוחות ומתאימות בתחילה, עשויות להתברר כנעליים לא מתאימות לאחר פרק זמן קצר...
לכל אחד מאתנו יש אופן ריצה שונה, אשר בא לידי ביטוי באופן המגע של כף הרגל בקרקע (עקב או בהונות) ומכאן לכוחות שמועברים לשאר חלקי כף הרגל. מבנה אנטומי לקוי יצור עומס חריג באזורים ספציפיים בכף הרגל. 
משקלו של האדם הינו פקטור קריטי, מאחר ואדם כבד צריך סוליה קשיחה יותר ולהיפך. 
 
ריצה עם נעליים לא מתאימות היא גורם סיכון לפציעות של כפות הרגליים, ברכיים, גב ולשברי מאמץ.
 
הטכנולוגיה בתחום נעלי הריצה התקדמה מאוד, ורק על-פי המפרט הטכני של הנעל, תתקשו להחליט מי מהן טובה או מתאימה יותר. לכן כדאי לבחור נעל במקום אשר מציע בדיקה ואבחון של כף הרגל ודפוס ההליכה או הריצה שלכם (יש כיום חנויות כאלה). קיימות חנויות בהן צוות העובדים עבר הכשרה מיוחדת בתחום ומציע ללקוחות אבחון של דפוס הריצה וכף הרגל, וכמובן התאמה של הנעל בהתאם. האבחון מתבצע על-ידי עמידה על משטח לחץ המראה את האזורים בכל כף רגל בהם מתרכזים העומסים, בנוסף מצולם הלקוח כאשר הוא רץ יחף על מסילה ותנועות רגליו מנותחות בצילום איטי.
 

 
מספר טיפים לבחירת נעלי שטח:
תחילה יש לבדוק כיצד נראית קשת כף הרגל ובהתאם לבחור נעל מתאימה.
לאחר מכן יש לבחון את הרגל בתנועה / צעד, כלומר אם הרגל מתגלגלת פנימה או החוצה.
מומלץ לקנות נעליים בשעת אחר-הצהריים ולא בבוקר, כיוון שבבוקר כף הרגל יכולה להיות קטנה עד  1/2 מידה.
חשוב למדוד את הנעל, לוודא שהיא מתאימה למבנה הרגל ולקחת בחשבון שבעת ריצה הרגל עלולה להתרחב. 
כדאי לקחת מידה מעט גדולה יותר: בכך ימנע לחץ שיפריע לזרימת הדם ויגרום לכאב. כדאי אפילו לרוץ קצת בחנות ובכך לתת לרגל להתרחב בכדי לבחור מידת נעליים מתאימה.
יש לקנות נעל ברוחב נכון, לרגל רחבה יש להתאים נעל רחבה יותר ובשום אופן לא להתפשר על נעל שאינה רחבה מספיק.
 
מי שעוסק בנוסף בריצת כביש, יכול לנעול נעלי שטח, אך לא להיפך - מי שרץ שטח בלבד חייב נעלי שטח.
כדאי לבחור נעליים בגוונים כהים, כיוון שבשטח הן נוטות להתלכלך.
 
על-מנת לרכוש נעל ספורט שתעניק לכם את מקסימום הנוחות ותאפשר אימון ללא פציעות, עליכם להתחשב בצורת כף הרגל, מבנה הגוף והאופן בו אתם רצים או הולכים.  
 
 
 

כתבות בנושא פעילות גופנית