© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

למה תזונאי / דיאטן ספורט

לא  משנה מהו סוג  הספורט בו אתם עוסקים,  בין אם מדובר בריצה, שחיה, רכיבה, כדורסל, כדורגל, הרמת משקולות, קראטה, ג'ודו ועוד. הגנטיקה  שלכם הינה הבסיס להצלחה אך גנטיקה מהווה רק את התשתית עליה יש לבנות על ידי אימונים ותזונה אופטימאלית, את הדרך להצלחה. 
הקשר בין אימונים ותזונה הינו קשר הדוק. האימון גורם לעומס על מערכות הגוף, מערכת השרירים והשלד, מערכת העצבים, מערכת לב וכלי הדם, המערכת ההורמונאלית ומערכת החיסון. בעוד שהאימון מהווה את הגירוי לתגובת הגוף, כלומר שיפור יעילות המערכות בהתאם לרמת האימון, איכות התזונה הינה קריטית ליכולת הגוף לבצע את אותם שינויים פיזיולוגיים. 
 
ללא אספקה נכונה של חומרי תזונה, פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, יהיה לגופנו קשה להתאושש באופן אפקטיבי מאימון לאימון, יתרה על כך תזונה לקויה תגרום לירידה בכושר הגופני, תגרום לאיבוד מסת שריר ולתשישות יתר. 
 
 

מהם השיקולים העומדים בפני תזונאי /  דיאטן ספורט. 
לשם בניית תפריט אופטימאלי אשר יגרום לשיפור היכולת הגופניות מבחינת כושר אירובי, כוח, עלייה במסת שריר או שינוי בהרכב הגוף ( יחס שריר / שומן ), נלקחים בחשבון מספר פרמטרים חשובים כגון: 
 
• גיל.
• מין. 
• סוג  מבנה הגוף ( מזומורף, אקטומורף או אנדומורף ). 
• הרכב  הגוף.
• קצב הוצאת הקלוריות האישי. 
• סוג הספורט.
• הרמה בה נמצא הספורטאי ( חובב או מקצוען ). 
• היסטוריה תזונתית. 
• מחסורים תזונתיים אפשריים. 
• העדפה תזונתית אישית ( צמחונות, טבעונות, מזונות מועדפים, אלרגיות למזון ועוד...).
• מצבו  הבריאותי של הספורטאי ( בעיות כגון: אסטמה, אנמיה, ריפלוקס, IBS IBD  ועוד...). 
• אורח חייו של הספורטאי ( עבודה, לימודים, מצב  משפחתי ). 
• תקופת אימונים ( פגרה, תחרויות ).
 

 
היתרונות בייעוץ תזונתי לעוסקים בפעילות גופנית הינם:
• האצת קצב ההתאוששות בין האימונים.
• שיפור היכולת לבניית מסת שריר.
• שיפור מרכיבי הכושר: כושר אירובי, כוח, כוח מתפרץ ועוד.
• שיפור תפקוד מערכת החיסון, אשר מוחלשת בעקבות אימונים עצימים.
• שילוב תפריט אופטימאלי שאינו מכביד על סדר היום ונוח לאכילה. 
 

 
למי מומלץ להתייעץ עם תזונאי ספורט? 
הייעוץ מתאים כמובן לכל מי שעוסק בפעילות גופנית, בין אם מדובר בפעילות שאינה תחרותית או תחרותית.
כמו כן הייעוץ מתאים לכל מי שמעוניין לשנות את הרכב גופו, כלומר את היחס  בין מסת השומן ומסת השריר  ( בניגוד לירידה  במשקל אשר  עשויה להיגרם בגלל אובדן של מסת שריר ). 
 


הייעוץ מתאים לגברים נשים, אוכלוסיה בוגרת, בני נוער וילדים.

כתבות תזונת ספורט