© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

המרדף אחר בלאדי מרי 

על הדיאטה כבר למדנו לשמור (או לפחות לסבול מרגשות אשם כתחליף), אבל דווקא אלכוהול מחליק לנו בגרון בלי מחשבה מוקדמת. ליאור שנהב, מאמן כושר אישי ותזונאי, מסביר מהו המחיר הקלורי של צריכת אלכוהול ובדרך גם מנפץ כמה מיתוסים שקשורים לשתיית קפה לפני האימון
 
 
כל מה שצריך לדעת על הקשר בין הדרינק לכושר שלך
לעיתים קרובות נתקלים על הבר במישהו שבימים כתיקונם נוהג ללגום בירה, אך עתה הוא שותה וויסקי: "בירה מנפחת לי את הבטן", הוא יאמר ברוב המקרים, אבל ברובם יימצא גם החוכמולוג שיקום למחות ויאמר: "וויסקי משמין הרבה יותר מבירה", הערה שתגרום בדרך כלל לכל מני מומחים שיצהירו למשל ש"וודקה הכי פחות משמינה" ועוד. אבל איפה האמת?
כששותים משקה כמו מילק-שייק סמיך עם קצפת, ברור כי זהו משקה עתיר קלוריות  אבל גם מי שנמנע ממילק-שייק, יכול למצוא את עצמו לוגם משקאות אלכוהוליים ביתר קלות. יתכן שהסיבה נעוצה בכך שמשקאות אלו בדרך כלל צלולים יותר, סמיכים פחות וקשה לתפוס אותם כעתירי-קלוריות, אלא שהמציאות, למרבה הצער, שונה בתכלית.
 
אתנול - האלכוהול שאנו צורכים, קרוב בערכו הקלורי יותר לשומן מאשר לחלבונים או לפחמימות. בגרם אחד של אלכוהול יש 7 קלוריות  (בשומן 9 ובפחמימות וחלבונים יש בערך 4 קלוריות לגרם), עוד חדשות רעות  הן שאלכוהול הופך בקלות לשומן. בכבד הופך האתנול לאצטט ומשם המטבוליזם לשומן הוא מהיר. 
המשקאות "היקרים ביותר" בקלוריות הם אלה בעלי אחוזי האלכוהול הגבוהים: וויסקי, קוניאק, עראק (ומרבית המשקאות ממשפחת האניס), וודקה, ג'ין ורום, וכמובן אלה שנוסף על אחוזי אלכוהול גבוהים מכילים גם סוכר, כמו ליקרים למיניהם. 
מאחר למגזין הזה אין כל כוונה לקרוא לכם לשתות פחות, החלטתי להציע לכם "מחירון" מעין שער-חליפין של המרת תצרוכת האלכוהול שלכם באימון גופני (כמובן שהכוונה לאימון שאינו צמוד לשתיית האלכוהול, דבר שעלול להיות מסוכן).
 
 
בפאב
יצאת בערב לבילוי בפאב, ישבת עם החבר'ה ושתית שלוש בירות ושני צ'ייסרים (שהם כמנה אחת של וויסקי). כמה זה עלה לך ?
3 בקבוקי בירה (חושב לפי "הייניקן" - בירה ממוצעת בערכה הקלורי ושווה למרבית בירות ה"לאגר") = 396 קק"ל. מנה של וויסקי "תעלה" לך 180 קק"ל.
בסך הכל, בתום הערב על הבר, יצאת בנזק של כ-580 קק"ל, שהן שוות ערך לארוחת ערב המכילה סלט ירקות 2 כפיות של רוטב, 3 פרוסות לחם ושלושת רבעי גביע גבינה בעלת 5% שומן. כדי לשרוף את הקלוריות העודפות ובהנחה שמשקלך 75 ק"ג, תצטרך לצאת להליכה של שעה ורבע בקצב של 6 קמ"ש. 
 
צהריים עסקית 
ישבת בארוחת צהריים עסקית ושתית 3 כוסות יין (אין כמעט משמעות קלורית להבדל בין יין לבן לאדום). 3 כוסות יין (150 מ"ל האחת) = 375 קק"ל. 
אם תצמצם את השתייה לכוס אחת תוכל להזמין קינוח, אבל אם תרצה לשרוף את הקלוריות העודפות תצטרך למשל לשחק כדורסל עם החבר'ה במשך כ 45 דקות. 
 
 
הטובים לטייס
טסת  במחלקת עסקים ושתית  קוקטייל בלאדי מרי (מנה אחת של וודקה + מיץ עגבניות). עם הארוחה לגמת פחית בירה ולקינוח, כהכנה לסרט או לתנומה, מנה אחת של קוניאק. כוס גדולה של בלאדי מרי = 150 קק"ל, פחית בירה =   130 קק"ל, קוניאק בכוס קטנה = 170 קק"ל. סה"כ 450 קק"ל שהן, למשל, שליש בגט עם טונה, מיונז וחמוצים או, אם אתה בעניין של לשרוף את הקלוריות: שעה שלמה על אופני הכושר בעוצמה בינונית (100 וואט).  
 
האפטר-פארטי של מסיבת הקוקטייל 
ולסיום הוזמנת למסיבת קוקטייל. בשלב ה"מינגלינג" שתית  שני גביעי  שמפניה. המשכת ל"לונג-דרינק" אחד, (למשל וודקה עם מיץ כלשהו) וקינחת בקוקטייל מרטיני שמכיל חצי מידה של וורמוט (בגרסאות "היבשות" פחות מכך) ובעיקר מנה וחצי של ג'ין. שני גביעי שמפניה (150 מ"ל) = 100 קק"ל, לונג-דרינק על בסיס וודקה בכוס גבוהה = 170 קק"ל (לטובתך, נניח שהשלמת במשקה קל  דיאטטי...), חצי מידה של וורמוט יבש = 70 קק"ל, מנה וחצי של ג'ין וטוניק = 250 קק"ל. סה"כ 600 קק"ל. הפעם ידידי הגזמת: מחר לא יהיה מנוס מ"מינימום" שעור ספינינג (...).