דיאטת Body for life הינה מסלול של 12 שבועות הכולל תכנית אימונים ותכנית תזונה שתוכננה על ידי מפתח גוף תחרותי לשעבר ביל פיליפס, אשר שילב בתכנית הדיאטה עקרונות מעולם פיתוח הגוף. מדובר במשטר דיאטה ופעילות גופנית קפדנית. יישום הדיאטה אינו דורש ספירת קלוריות או מדידה זהירה של המזון.
 
עקרונות דיאטה: כמות המזון היומית מחולקת לחמש או שש ארוחות קטנות ביום. הארוחות מורכבות ממזונות עשירים בחלבון, דלי שומן וממזונות אשר מכילים פחמימות מלאות. לפחות שתי ארוחות יומיות חייבות לכלול ירקות ואחת הארוחות צריכה להכיל כף אחת של שמן זית. שיטת מדידת כמות המזון הינה על פי גודל אגרוף האדם – פחמימות וגודל כף היד  - חלבון.
מזונות בקטגוריית החלבון בדיאטה כוללים: בשר עוף ובקר, דגים רזים ביותר, חלבוני ביצה, גבינות דלות שומן. לצמחונים, חלבונים שאושרו כוללים טמפה, סויה, חלבון ע"ב גלוטן. יש לקחת בחשבון שלאדם צמחוני יהיה קשה לעמוד בדרישות החלבון של דיאטה זו. טבעונים כנראה לא יוכלו לעשות זאת.

מזונות בקטגוריית הפחמימות בדיאטה כוללים: תפוח אדמה אפוי, בטטה, אורז לבן וחום ( מלא ) , פסטה, לחם מחיטה מלאה, שיבולת שועל ודגנים מלאים כגון קינואה. כמו כן, נכללו ברשימת הפחמימות תפוחים, מלון, תותים, תפוזים, ותירס.
מזונות בקטגורית הירקות כוללים:  חסה, עגבנייה, גזר, ברוקולי, כרובית, אספרגוס, תרד, פטריות, קישואים, אפונה, פלפלים, סלרי ובצל.
מזונות בקטגוריית השומנים כוללים: שמנים בלתי רוויים כגון קנולה, זית, שמן חריע, או זרעי פשתן, אבוקדו, חמאת בוטנים טבעית, אגוזים וזרעים.
 
על פי עקרונות הדיאטה, יש  לשתות 10 או יותר כוסות מים ביום. יש לעקוב אחר הדיאטה בקפדנות במשך שישה ימים. ביום השביעי, ניתן לאכול כל מזון שעולה על הדעת.  באופן כללי ניתן לומר כי בדיאטה מגוון מזונות רחב. מדובר בדיאטה עשירה בחלבון ודלה בשומן, כמות החלבון בדיאטה עשויה לעבור את הגבול המומלץ בדרך כלל על ידי דיאטנים -   55% פחמימות, עם דגש על פחמימות מדגנים מלאים, חלבון 15-20% ולא יותר מ 30% שומן. בצד החיובי, התזונה ממליצה על שומנים בלתי רוויים ומגבילה ממתקים ומזונות אחרים בעלי ערך תזונתי נמוך.
 
בנוסף להנחיות התזונתיות ביל פיליפס ממליץ על שילוב תוספי תזונה של חברת תוספי המזון אשר אותה ייסד EAS.
 
 
פעילות גופנית
תכנית האימונים המלווה לדיאטה הינה החלק היותר קשה למעקב. התכנית בנויה מ 6 תקופות בנות שבועיים, בכל תקופה מבוצעים תרגילי אימון משקולות במשך 45 דקות בשילוב אימון אירובי 20-דקות, ברמות ספציפיות של מאמץ באמצעות סולם דירוג 10-נקודות אשר פותח על ידי הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט. סולם זה מאפשר התאמת רמת קושי אישית לאדם. העיקרון המנחה של תכנית האימונים הינו שאימונים קצרים ועצימים עדיפים על אימונים ממושכים בעוצמה בינונית / נמוכה.
 
 
יתרונות וחסרונות של הדיאטה
השילוב בין פעילות גופנית מוגברת, תפריט דל שומן, עתיר חלבון ובעל כמות פחמימות מתונה, אכן עוזר לאנשים לרדת במשקל ולשנות את הרכב גופם. החיסרון העיקרי להשגת היתרונות הללו הוא ההקפדה של התכנית והקושי לשמר את התוצאות. המחויבים לתכנית יראו תוצאות, אבל התכנית הזאת היא בהחלט לא לכולם.
 
 
אמצעי זהירות
בגלל הרמה הגבוהה של הפעילות גופנית המעורבת בתכנית הדיאטה, האנשים אשר מעוניינים לעקוב אחריה צריכים לוודא שמצבם הגופני אכן מאפשר זאת. זו כנראה לא תכנית טובה לאנשים עם בעיות לב או נשימה. ילדים ובני נוער בשלב הגדילה ( אימוני משקולות מומלצים לקבוצת גיל זו אך בפיקוח ובתנאים המותאמים לגיל ) ונשים בהריון.
 אנשים עם מחלת כליות צריכים לדון בהיבט התזונתי  של התכנית עם הרופא שלהם מאחר הכליות שלהם לא יכולות  להתמודד עם כמות חלבון גבוהה בדיאטה.
 
לא קיימים מחקרים קליניים מבוקרים אשר בחנו את השפעת הדיאטה.  עם זאת, מפתחי גוף משתמשים בעקרונות הדיאטה והפעילות הגופנית, במשך שנים רבות. תזונאים אוהבים את הרעיון של אכילת ארוחות קטנות במשך היום והשימוש במקורות שומן בלתי רוויים, בעיקר שומן חד ביתי רווי, אך יחד עם זאת, מסתייגים מתכולת החלבון הגבוהה של הדיאטה. יש לשים לב שביל פיליפס ייסד את חברת תוספי המזון EAS  ובתכנית דיאטה זו הוא ממליץ על שימוש בתוספי החברה, כחלק אינטגראלי מהדיאטה. תזונאים רבים גורסים כי תזונה טובה ובריאה לא צריכה לחייב שימוש בתוספי חלבונים ותוספי מזון אחרים מעבר אולי למולטי ויטמין לדיאטה מסוימת.
 
 

דיאטת Body For Life













© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!