תחליפי מזונות

ביצים

מבחינת אבות המזון, ביצה מכילה חלבון ושומן, לכן תחליף לביצה יכול להיות מזון מקבוצת החלבונים בלבד.
 
החלפת ביצה במוצרי חלב:
להבדיל מקבוצת מוצרי החלב, ביצה אינה מכילה כמות סידן גדולה, לכן החלפתה תוסיף סידן לתפריט.
מאחר ויש הבדלים ביחסים בין שומן וחלבון במוצרי חלב, ההחלפה לא תהיה מדויקת, אולם נשתדל לשמור על כמות החלבון בתפריט.
 
ביצה =
•  2 כפות גבינה 5% - 3
•  גביע יוגורט 150 / 200 גר׳,
•  פרוסת גבינה צהובה 9%.
 
לא מומלץ להחליף ביצה בכוס חלב, מאחר וחלב עשיר יותר גם בסוכר
( לקטוז ).
 
 

החלפת ביצה בבשר / דגים:
כמות החלבון בביצה קטנה יחסית לכמות החלבון בבשר ודגים. להשוואה 100 גר׳ חזה עוף או דג מכילים כ - 30 - 27 גר חלבון, ביצה בגודל מדיום כ - 7 גר׳.
לכן כמות הבשר או הדגים תהיה קטנה.
 
ביצה =
• 30 גר' דג / בשר עוף  / בשר בקר.
• 2 פרוסות פסטרמה  / רוסטביף.
 
 

החלפת ביצה בתחליפי חלבון מהצומח:
תחליפי חלבון מהצומח אשר אינם מכילים פחמימות כגון: טופו או סייטן מהווים החלפה מושלמת לביצה.
תחליפי חלבון כגון קטניות מכילים כמות פחמימות גדולה ( פי 2 מכמות החלבון ) ולכן אינם מתאימים כתחליף.
יש לשים לב לאיכות החלבון,  החלפת ביצה – חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, בקטניות  / סייטן  - חלבון בעל ערך ביולוגי נמוך.
 
ביצה =
50 גר' טופו.
30 גר' סייטן.
  
אפשר אך לא מומלץ להחליף ביצה בכוס סויה, בשל תכולת הפחמימות שבו.