כותרת ניסון                                                                    

אם המציאות הינה שאתם מרגישים עייפים באופן תמידי, אל תשלימו עם המצב. לעייפות כרונית מספר רב של סיבות, חלקן אפילו רפואיות. עייפות עשויה בסופו של דבר לגרום גם לעליה במשקל, כך שמומלץ לטפל בעניין כבר בהתחלה. 
 
לפניכם הסיבות העיקריות להרגשת עייפות כרונית והדרך להתמודדות איתן.  


כותרת ניסון                                                                            

1. הסיבה הנפוצה – מחסור בשעות שינה. לא מדובר בהפרעות שינה אלא בהארכת היום על מנת שנוכל להספיק יותר! לעיתים הרצון להספיק יותר גורם דווקא להספק נמוך יותר וירידה בתפקוד המנטאלי והפיזי. 
פתרון – הקפידו על זמני שינה קבועים, הוציאו מחדר השינה את המחשבים הניידים, טלפונים סלולאריים ובעיקר את הטלוויזיה. 
 
2. דום נשימה בשינה -  Sleep Apnea.  זהו מצב בו לפרק זמן קצר, נפסקת הנשימה בגלל קריסת שרירי החך העדין וחסימת דרכי הנשימה. הסיבה העיקרית הינה עודף משקל, אך גם אנשים ללא עודף משקל ניכר עשויים לסבול מהתופעה. ברגע שהנשימה מופסקת, רמת ה – CO2 בדם עולה, מרכז הנשימה במוח מרגיש את הירידה בחמצן ואת העלייה ב – CO2 וגורם לשחרור של אדרנלין, אשר מגביר את טונוס שריר החך וגורם למעבר של אוויר. לרוב אתם לא תתעוררו לגמרי, אך גם לא תיהנו באופן ממושך ממצב של שינה עמוקה, בה נרפים השרירים לחלוטין. 
פתרון – אם יש לכם חשש שזהו המצב ( בייחוד אם מעירים לכם שאתם נוחרים ), גשו להיבדק במעבדת שינה. לרוב ירידה במשקל או שימוש במכשיר CPAP, ישפרו את איכות השינה שלכם. הזנחה עשויה ליצור מעגל קסמים, עלייה במשקל אשר תגרום לדום נשימה, שינה לקויה, אכילה מופרזת ושוב עלייה במשקל. 
אם המציאות הינה שאתם מרגישים עייפים באופן תמידי, אל תשלימו עם המצב. לעייפות כרונית מספר רב של סיבות, חלקן אפילו רפואיות. עייפות עשויה בסופו של דבר לגרום גם לעליה במשקל, כך שמומלץ לטפל בעניין כבר בהתחלה. 
 
לפניכם הסיבות העיקריות להרגשת עייפות כרונית והדרך להתמודדות איתן.  
 
1. הסיבה הנפוצה – מחסור בשעות שינה. לא מדובר בהפרעות שינה אלא בהארכת היום על מנת שנוכל להספיק יותר! לעיתים הרצון להספיק יותר גורם דווקא להספק נמוך יותר וירידה בתפקוד המנטאלי והפיזי. 
פתרון – הקפידו על זמני שינה קבועים, הוציאו מחדר השינה את המחשבים הניידים, טלפונים סלולאריים ובעיקר את הטלוויזיה. 
 
2. דום נשימה בשינה -  Sleep Apnea.  זהו מצב בו לפרק זמן קצר, נפסקת הנשימה בגלל קריסת שרירי החך העדין וחסימת דרכי הנשימה. הסיבה העיקרית הינה עודף משקל, אך גם אנשים ללא עודף משקל ניכר עשויים לסבול מהתופעה. ברגע שהנשימה מופסקת, רמת ה – CO2 בדם עולה, מרכז הנשימה במוח מרגיש את הירידה בחמצן ואת העלייה ב – CO2 וגורם לשחרור של אדרנלין, אשר מגביר את טונוס שריר החך וגורם למעבר של אוויר. לרוב אתם לא תתעוררו לגמרי, אך גם לא תיהנו באופן ממושך ממצב של שינה עמוקה, בה נרפים השרירים לחלוטין. 
פתרון – אם יש לכם חשש שזהו המצב ( בייחוד אם מעירים לכם שאתם נוחרים ), גשו להיבדק במעבדת שינה. לרוב ירידה במשקל או שימוש במכשיר CPAP, ישפרו את איכות השינה שלכם. הזנחה עשויה ליצור מעגל קסמים, עלייה במשקל אשר תגרום לדום נשימה, שינה לקויה, אכילה מופרזת ושוב עלייה במשקל. 
Image
Image
Image
Image
כתבות נוספות בנושא
כתבות נוספות בנושא
כתבות נוספות בנושא
כתבות נוספות 
כתבות נוספות בנושא

ניסון פונטים

הו מצב בו לפרק זמן קצר, נפסקת הנשימה בגלל קריסת שרירי החך העדין וחסימת דרכי הנשימה. הסיבה העיקרית הינה עודף משקל, אך גם אנשים ללא עודף משקל ניכר עשויים לסבול מהתופעה. ברגע שהנשימה מופסקת, רמת ה – CO2 בדם עולה, מרכז הנשימה במוח מרגיש את הירידה בחמצן ואת העלייה ב – CO2 וגורם לשחרור של אדרנלין, אשר מגביר את טונוס שריר החך וגורם למעבר של 

כתבות בנושא תזונת ספורט