שם בעברית: שריר העכוז הגדול.
 
תחל: אזור נרחב בחלק האחורי של האיליום -
אחז: לשריר יש שתי נקודות אחיזה, נקודת אחז עליונה אליה נקשרים סיבים עליונים של השריר  הינה  שביל הכסל והשוקה - Iliotibial band. סיבים תחתונים של השריר נקשרים לעצם הירך / קולית – Femur, בנקודה - gluteal tuberosity. 












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!
פעולה ראשית:
פשיטת אגן וירך.
הרחקת ירך.
 


פעולה משנית:
סיבוב כלפי חוץ – לטרלי, של האגן והירך.
 
 
חיזוק ה - Gluteus maximus חשוב לפעולות כגון הליכה, אך גם לפעולות בהם נדרש כוח מתפרץ ומהירות, כגון: ריצה וקפיצה.
 
ה - Gluteus maximus מייצב את האגן, חולשה בשריר זה עשויה לגרום לכאבי גב תחתון. עם הגיל חלה ירידה במסת השריר – סרקופניה ואיבוד כוח השריר. כאבי גב תחתון עם הגיל עשויים לנבוע מחולשת ה -  Gluteus maximus.
 
תרגילים לחיזוק ה - Gluteus maximus.
 
מכרעים – LUNGES.
סקווט – SQUAT. 

מושגים

Gluteus maximus

לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום