תזונת ספורט - 2013

עדכוני מחקרים

קשר מנה תגובה בין אספקת פחמימות ושיפור ביצועים בספורטאי סבולת.
במחקר נבדק את הקשר בין מינון צריכת פחמימות וביצועי רכיבה על אופניים לשם זיהוי טווח אופטימלי של צריכת פחמימות בזמן מאמץ.
 
שיטות:
חמישים ואחד רוכבי אופניים וטריאתלטים בני 7 ± 28  השלימו ארבעה ניסויים. בכל ניסוי ביצעו המשתתפים רכיבה במשך שעתיים ב 95% של עומס עבודה שגרם לריכוז חומצת החלב בדם להגיע ל – 4 מ"מול/ ליטר. מיד לאחר מבחן הרכיבה ביצעו המשתתפים ריצת 20 ק"מ בקצב המהיר ביותר. מינון הפחמימות שניתן למשתתפים היה  10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110 ו – 120  גר '(1: 1: 1 גלוקוז פרוקטוז-מלטודקסטרין) לשעה בזמן הרכיבה. צריכת הנוזלים של המשתתפים הייתה ליטר בשעה.
 
תוצאות:
נמצא קשר מנה תגובה של 1.0%, 2.0%, 3.0%, 4.0%, ו -4.7% כאשר נצרכו פחמימות במינון 9, 19, 31, 48, ו -78  גר'/שעה בהתאמה. במחקר נצפתה ירידה בביצועים כאשר נצרכו יותר מ – 78 גר' פחמימות לשעה.  
 
מסקנות:
נמצא קשר מנה תגובה בין צריכת פחמימות ובין ביצוע מאמצי סבולת (~160 דקות). על פי תוצאו המחקר החוקרים הסיקו כי המינון האופטימלי לשיפור ביצועים בתנאים אלו הינו 78 גר' פחמימות לשעה כאשר המקור התזונתי של הפחמימות הינו גלוקוז פרוקטוז ומלטודקסטרין ביחס 1: 1: 1 .

 
 
Smith JW, Pascoe DD, Passe DH, Ruby BC, Stewart LK, Baker LB, Zachwieja JJ.Curvilinear dose-response relationship of carbohydrate (0-120 g·h(-1)) and performance.Med Sci Sports Exerc. 2013 Feb;45(2):336-41.
לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום

 
עדכונים בנושא תזונה, תזונת ספורט, פעילות גופנית ואורח חיים בריא.