"ללא סוכר"- למה הכוונה?
אין סוכר לבן  במוצר אך הוא יכול להכיל רמה גבוהה של שומן, פחמימות וקלוריות. למשל עוגיות ושוקולד ללא סוכר עשויות להכיל כמות רבה של שומן ויש לצרוך אותם בהגבלה.
בנוסף במוצר ללא סוכר ייתכן ויש מרכיבים אחרים הנחשבים כמו סוכר לבן , חפשו אותם  ברשימת הרכיבים- פרוקטוז, סירופ תירס, דקסטרוז, דבש, מולסה, סירופ מייפל.
 
" ללא תוספת סוכר" – למה הכוונה?
למוצר לא הוסף סוכר אך ייתכן ויש סוכרים במוצר המקורי. לדוגמא: במיצי פירות לא הוסף סוכר אך הם מכילים סוכר שמקורו בפרי עצמו.
 
כולסטרול –  במזונות בהם כמות השומן גדולה, מופיע גם פירוט של כמות השומן הרווי והכולסטרול. חשוב להקפיד ולבדוק באמצעות הסימון התזונתי כמה שומן ואיזה סוג מכיל המזון. יש לזכור, שהכולסטרול מצוי רק במזונות מעולם החי. לכן כשמציינים על מוצרים מהצומח כי הם ללא כולסטרול - זה בבחינת הטעיה.
 
שומן רווי –  מקורו בעיקר ממזונות מהחי, אך גם בשמנים מהצומח: שמן דקלים ושמן קוקוס.  צריכתו בכמות גבוהה גורמת להגברת הסיכון לחלות במחלות לב ולהשמנה. לפי ארגוני הבריאות בעולם מומלץ שיהווה פחות מ10% . לכן חשוב מאוד לבדוק כמה שומן רווי מכיל כל מוצר ולקחת אותו בחשבון בצריכה היומית הכללית. 

שומן טרנס – (הנקרא גם צמחי, צמחי מוקשה או צמחי מוקשה חלקית )- נוצר בתעשיית המזון כתחליף לשומן הרווי. מקורו בשמנים צמחיים אשר עוברים הקשיה והופכים למוצקים בטמפרטורת החדר. שומן זה נמצא מזיק באותה מידה כמו שומן רווי, מגביר סיכון למחלות לב וכלי דם, לעליית רמות הכולסטרול הרע (LDL) וירידת רמות הכולסטרול הטוב (HDL). ניתן למצוא אותו בכמויות גדולות במרגרינה, בחטיפים שונים, בעוגיות ובעוגות, במזונות קפואים, בפופקורן ועוד. מומלץ להמעיט בצריכת מזונות המכילים שומן טראנס, צמחי, צמחי מוקשה או  צמחי מוקשה חלקית.

 
מה אומרות הצהרות כמו: "קל", "דל", "נטול", "מופחת", "לייט", "ללא" ועוד...
 
יצרן רשאי להגדיר מזון מופחת/ לייט/ קל כל זמן שהמוצר מכיל לכל היותר-1/3 קלוריות פחות מהמוצר המקביל שאיננו לייט. האם הייתם קונים מלאווח לייט?
 
משקה דל קלוריות יכיל לא יותר מ-20 קלוריות ל-100 מ"ל משקה. בעוד שאנשים מבלבלים הגדרה זו עם משקאות דיאט, הרי שליטר משקה עדיין יכיל 200 קק"ל.
 
מזון דל קלוריות יכיל לא יותר מ-40 קלוריות ל-100 גרם מזון.
 
מזון מופחת נתרן יכיל כמות נתרן מופחתת ב- 25% ממזון מקביל. לא בהכרח דל נתרן.
 
מזון דל נתרן (דל מלח) יכיל לא יותר מ-100 מ"ג נתרן ל-100 גרם מזון.
 
מזון דל שומן יכיל לא יותר מ-2 גרם שומן ל-100 גרם מזון.
 
מזון דל כולסטרול יכיל לא יותר מ- 30 מ"ג כולסטרול ל-100 גרם מזון.
 
מזון ללא כולסטרול יכיל עד 2.5 מ"ג כולסטרול ל-100 גרם מזון.
 
מזון ללא נתרן מכיל עד 5 מ"ג נתרן ל-100 גרם מזון.












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

קריאת תוויות מזון - הצהרות על גבי האריזה

טיפים

לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום