•  1/2 חבילת פסטה מסולסלת –250 גר'.
•  חבילת תרד טרי – 300 גר'. 
•  1/2 קופסת קוטג' 1%
•  1/2 קופסת גבינת לאבנה עיזים 5% .
•  2 ביצים.
•  1 כף תבלין טרי קצוץ – שמיר.
•  1 כף תבלין טרי קצוץ –  בזיליקום.
•  1 כף פירורי לחם.
•  1/4 כפית מלח.
•  1/4 כפית פלפל שחור.
•  כפית שמן זית.
•  2 כפות קמח ( אפשר קורנפלור ).     
 
מצרכים
אופן הכנה
• נתחיל עם בישול הפסטה, נוסיף את הפסטה לסיר עם מים רותחים, לאחר הבישול מסננים את הפסטה וקוצצים לחתיכות קטנות. 

• למחבת רחב ועמוק, נוסיף את כפית השמן. יש לפזר את השמן על כל השטח הפנימי של המחבת בעזרת נייר סופג. 

• לאחר חימום המחבת מוסיפים את התרד. מחכים עד שהתרד יתאדה ולאחר מכן מוסיפים את שאר החומרים ( חוץ מהפסטה כמובן ) ומערבבים היטב. לאחר שערבבנו היטב נוסיף את הפסטה הקצוצה ונמשיך לערבב עד לקבלת פיזור אחיד של המרכיבים. 
 
• יש להעביר את תכולת המחבת לתבנית, משומנת קלות באותו נייר סופג שהשתמשנו לשימון המחבת. 
 
• מכניסים את התבנית לתנור, לחום של 200 מעלות ולמשך 35 דקות. 
 
המתכון מתאים להכנת 6 מנות.
ניתוח תזונתי / ערכים למנה
ערכים למנה.
קלוריות: 250 קק"ל.
פחמימות: 38 גר'.
חלבונים: 14.5 גר'.
שומנים: 4.2 גר'.
מנה מחושבת כ - 
2.5 מנות פחמימה,
 מנת חלבון.
למרות שהמנה אינה דלת קלוריות, יש לה יתרון בנושא שמירה על המשקל: לפסטה אינדקס גליקמי נמוך יחסית, השילוב עם גבינות במנה תורם לתחושת שובע ממושכת. המנה מתאימה כארוחת הכנה לפני אימונים הדורשים הוצאת אנרגיה רבה, כמו כן כארוחה בשלב 2 לאחר האימון. המנה אינה מתאימה כארוחה מיידית לאחר האימון במידה והמטרה הינה ספיגה מהירה של פחמימות. המתכון עשיר בחומצה פולית, (בזכות עלי התרד כמובן ) אשר חשובה להתפתחות תאי דם אדומים, שמירה על כלי דם ומערכת העצבים. כל מנה מספקת כ – 1/4 מהצריכה היומית המומלצת למבוגר. בנוסף המתכון עשיר בויטמין A וסידן.
 
רכיב כמות כללית כמות למנה
קלוריות 1497 249.5
פחמימות ( גר' ) 230 38.33
סיבים ( גר' ) 9.24 1.54
חלבונים ( גר' ) 86.16 14.36
שומנים ( גר' ) 25.72 4.29
שומן חד בלתי רווי ( גר' ) 7.53 1.26
שומן רב בלתי רווי ( גר' ) 4.35 0.73
שומן רווי ( גר' ) 9 1.5
נתרן ( מ"ג ) 2012.7 335.45
אשלגן ( מ"ג ) 2418.5 403.08
סידן ( מ"ג ) 700 116.67
ברזל ( מ"ג ) 15.15 2.53
מגנזיום ( מ"ג ) 406 67.67
אבץ ( מ"ג ) 7.5 1.25
זרחן ( מ"ג ) 1255 209.17
ויטמין C ( מ"ג ) 84.3 14.05
ויטמין B1 ( מ"ג ) 0.65 0.11
ויטמין B2 ( מ"ג ) 2.02 0.34
ויטמין B3 ( מ"ג ) 7.9 1.32
ויטמין B6 ( מ"ג ) 1.19 0.2
ויטמין B12 ( מק"ג ) 1.92 0.32
חומצה פולית 701.8 117
ויטמין A ( מק"ג ) 1686.7 281.12
ויטמין E ( מ"ג ) 9.3 1.55
 

מתכונים

פשטידת פסטה גבינת עיזים ותרד













© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!