תזונת ספורט - 2012

עדכוני מחקרים

עליה בריכוז חומצות אמיניות בדם לפני אימון כוח וסינטזת חלבוני שריר בסיום האימון.
מטרה: להבדיל מצריכת מחלבון בעל מקדם עיכול איטי,  צריכת חלבון בעל מקדם עיכול מהיר, לאחר אימון כוח, קשורה לעליה מהירה בריכוז חומצות האמינו בדם, ולסינתזה מהירה יותר של חלבוני שריר. מטרת המחקר הינה בדיקת השפעת סוג החלבון והשפעתו על סנתוז חלבוני שריר כאשר מנת החלבון נצרכת לפני אימון הכוח.   
 
מודל: 12 גברים מאומנים ביצעו תרגילי התנגדות לשרירי הרגליים במשך 45 דקות, לאחר צריכת כל אחד משלושת המשקאות הבאים: פלצבו (PLAC: מים המכילים ממתיקים מלאכותיים); בולוס (25 גר' חלבון מי גבינה + 5 גר' לאוצין  מומס במים המכילים ממתיקים מלאכותיים: 1 × 500 מ"ל ), או לסירוגין  ) 15 × 33 PULSE  מ"ל כל 15 דקות).
 
תוצאות: עליית ריכוז חומצות האמינו בדם לאחר צריכת המנה לסירוגין הייתה נמוכה בהשוואה לצריכה בבולוס (p <0.05), אך אפקט זה התהפך בעקבות פעילות גופנית, עם הכפלה בריכוזי הלאוצין לאחר צריכה לסירוגין לעומת בולוס (p <0.05). כשעה לאחר פעילות גופנית, זירחון של p70 S6K ו rpS6 הוגדל מעל הבסיס עם בולוס וצריכה לסירוגין, אך לא עם פלצבו   (p <0.05). סינתזת חלבוני שריר בשלב ההתאוששות הייתה גבוהה יותר לאחר ​​צריכת חלבון לעומת פלצבו, ללא הבדלים בין בולוס או צריכה לסירוגין P = 0.56)). 
 
מסקנות: מניפולציה לפני תרגילי התנגדות באמצעות דפוסים שונים של צריכת חלבון, שינתה את פרופיל חומצות האמינו בזמן האימון ואת האותות בתוך תאי השריר לסינתזת חלבונים, לאחר פעילות גופנית. עם זאת, לא היה הבדל בתגובת השרירים מבחינת סינתזת חלבון לאחר פעילות גופנית. מקורות חלבון בעלי מקדם ספיגה איטי, כאשר נצרכים לפני אימון ההתנגדות בכמות מספקת, יעילים באותה מידה כמו חלבונים בעלי מקדם ספיגה מהיר, מבחינת סינתזת חלבוני שריר. 
 
  
Burke LM, Hawley JA, Ross ML, et al. Preexercise Aminoacidemia and Muscle Protein Synthesis after Resistance Exercise. Med Sci Sports Exerc. 2012 May 22.
לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום

 
עדכונים בנושא תזונה, תזונת ספורט, פעילות גופנית ואורח חיים בריא.