בקערה עמוקה לבלילה:
•  1/8 כוס שמן קנולה – 30 גרם.
•  2 ביצים L.
•  1/8 כוס סוכר חום – 30 גרם.
•  10 גרם נוזל ממתיק סוכרזית.
•  3 כפות מים. 
•  30 גרם קמח עוגה תופח.
•  45 גרם קורנפלור.
•  3 גרם גרידת לימון- כפית.
•  ½ כפית תמצית וניל.
•  ¾ כפית תמצית רום.

לאגסים:
•  2 אגסים –  240 גרם סך – ללא קליפה וריבוע סביב החרצנים.
•  1 כפית קמח עוגה תופח.

בתבנית גודל28X12.5x6.5 ס"מ:
•  כפית אבקת סוכר.
מצרכים
מחממים תנור על 175 מעלות.
בקערה עמוקה: מוסיפים כל רכיב אחד אחרי השני- לפי הסדר הרשום ומערבבים כל פעם. ( בלי האגסים).
לערבב היטב עם כף עד שנוצרת בלילה אחידה (לצמצם את גושי הקמח הקטנים עד כמה שאפשר ).
אגס וחצי לחתוך לקוביות בגודל 7-10 ס"מ ואת החצי הנותר חוצים לפרוסות בצורת ירח.
בקערה קטנה עוטפים תוך כדי ערבוב עדין את ריבועי האגס בכפית אבקת קמח ומוסיפים אותם לתוך הבלילה בקערה מערבבים בעדינות שהאגסים יתערבבו בתוך הבלילה.

תבנית: משמנים עם תרסיס שמן את התבנית, גם בצדדיה. מעבירים את הבלילה לתבנית. משקיעים את ריבועי האגס ואת צורת הירח מניחים ברווחים מעל הבלילה.

מכניסים לתנור למשך כ 40-45 דקות עד שהמרקם מעל העוגה נראה קריספי ובגוון חום בהיר שאתם אוהבים J טעים ממש גם חם וגם קר.

המתכון מתאים להכנת 10 מנות.
אופן ההכנה
ניתוח תזונתי / ערכים למנה
ערכים למנה.
קלוריות: 99 קק"ל.
פחמימות: 12.4 גר'.
חלבונים: 2.4 גר'.
שומנים: 4.5 גר'.
מנה מחושבת כ - 
מנת פחמימה,
מנת שומן.
בתאבון












© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

מתכונים

עוגת אגסים דיאטטית