© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!

מועדון קרב 

לכל מי שההיכרות שלו עם אומנויות-לחימה מסתכמת בסצנה המיתולוגית מ"שבלול", מגיש ליאור שנהב מבוא לענף שלא רק יכניס אתכם לכושר, אלא גם יכניס לכם מכות רצח          
 
לפני כמה שבועות, בקיבוץ געש, התקיים האירוע הגדול ביותר של "אומנויות הלחימה המשולבות" בארץ. האירוע שאורגן בשיתוף של רשת מכוני הכושר "Great-Shape" , ערוץ הקרבות "אגו טוטאל" וליגת הקרבות "דוג פייט", הפך מאירוע ספורטיבי למסיבה סוערת אל תוך הלילה. הפופולאריות של האירוע, מלמדת משהו על המקום המכובד שכבש לעצמו התחום הזה, שעד לפני כמה שנים נחשב לאזוטרי. 
סביר להניח שכל אחד מהקוראים מכיר כמה אומנויות-לחימה: קראטה, ג'ודו, אגרוף תאילנדי ועוד. אומנות-לחימה היא מיומנות גופנית נרכשת שעיקרה שיפור יכולת הלחימה בשעת קרב פנים-אל-פנים. יחד עם זאת, היא מקיימת ערכים נוספים כגון ערך אומנותי, יכולת שליטה בגוף, שיפור היכולות התודעתיות ועוד.
לדברי ירון סלע, מנכ"ל רשתGreat-Shape , הרשת שמה לה למטרה לקדם  את תחום אומנויות הלחימה המשולבות בישראל ולהוביל את המתחרים הישראלים למקצוענות והצטיינות בתחום. בסניף תל-אביב של הרשת, נבנתה אפילו זירה ייעודית לנושא. אך מעבר למחויבות של הרשת לנושא, נדמה כי אין כמעט מכון-כושר כיום שלא מקיים כמה חוגים של אומנויות-לחימה. הנה כמה דוגמאות למקצועות הפופולאריים ביותר בתחום:
 
ג'יו ג'יטסו
בניגוד למרבית שיטות-הלחימה שמקורן במזרח-הרחוק, הרי שהשיטה הזו מיובאת דווקא מברזיל. הג'יו-ג'יטסו קיים כבר מתחילת המאה העשרים, אך רק לאחרונה "עלה" לישראל ונלמד ברשת מועדוני הכושר Great Shape
 
לחימה משולבת
שיטה המשלבת קארטה מגע מלא ("פול קונטאקט"), אגרוף תאילנדי וטכניקות של הגנה עצמית, במטרה ליצור שיטה חזקה ויעילה יותר.
לחימה משולבת מתאימה לכל אחד, החל במתן אפשרות לחניכים להתאמן על-מנת להשתפר ולהתחזק לשם הגנה עצמית בלבד ועד אפשרות להתחרות ברמה מקצועית בחו"ל.
 
ג'ימבו קיק
 חוקרים רבים בתחום התפתחות הילד, פסיכולוגים קוגניטיביים ומרפאים בעיסוק, רואים בקארטה כלי העוזר לילדים בפיתוח שליטה-עצמית ובהתמודדות עם קשיים חברתיים מגוונים. הקארטה מסייע בחיזוק גופם של הילדים הסובלים מבעיות מוטוריות ומבעיות קשב וריכוז - מדובר בילדים שמרבים לנגוע באחרים, והקארטה מלמד אותם את הגבולות הפיזיים שלהם. הקארטה, למרות עוצמתו, גם מעביר מסרים מוסריים של נימוס, סדר וכבוד.
 
קיק בוקס
"סמאש" הוא אימון אירובי עם טכניקות קארטה ואגרוף תאילנדי. בחציו הראשון של השיעור, המתנהל מול מראה, מתמקדים בלימוד תנועות האגרוף והבעיטות הבסיסיות. התנועות מגוונות בשל העובדה הפשוטה שמקורן הוא עולם הקרטה והקיק בוקס. 
 
האבולוציה של אומנויות לחימה בשנים האחרונות כפעילות גופנית-אירובית הולידה שיעורי סטודיו כגון "אירו בוקס" ו"קיקבוקס". שיעור הקיקבוקס מתמקד בעיקרו בפעילות אירובית משולבת בתנועות מתחום אמנויות הלחימה. 
אימון קיקבוקס איכותי ידרוש מהמתאמן להשתמש בכל הפרמטרים הנדרשים לאימון פונקציונלי.
על-מנת לטעום קצת מהתענוג נכנסתי לשיעור של גד רדעי, מדריך "קיקבוקס" מוסמך, מאמן אישי ומרכז הקורס להכשרת מדריכי "קיקבוקס" ב"קמפוס שיאים" של אוניברסיטת תל-אביב.
בניגוד לתדמית האימתנית, מדובר בפעילות מרגיעה: אם  נכנסתם כאשר אתם עצבניים על מישהו, הרי שבסוף האימון תרצו פשוט לתת לו חיבוק מכל הלב (רצוי להתקלח קודם). האימון הזה יסחט מכם את כל האגרסיות ואחרי שעה שבה תרביצו לשק-החבטות ותבעטו בו לא יישאר לכם חשק וכח להלחם באף אחד אחר... 
רדעי: "אימון קיקבוקס איכותי ידרוש מהמתאמן להשתמש בכל הפרמטרים הנדרשים לאימון פונקציונלי ולשיפור איכות חיים".
גד גם מנה עבורנו את היתרונות והחסרונות שבתחום:
 
יתרונות 
גמישות - טווחי תנועה גדולים ובטיחותיים מהווים חלק נכבד בשיעור הקיקבוקס. כמו כן גם רוטציות ותנועתיות של עמוד השדרה.
 
חיזוק שריריי הגוף - שימוש בכוח וטווחי תנועה גדולים יעזרו למתאמן לפתח ולחזק את שריריו.
 
חיזוק השרירים המייצבים במפרקים  (בשיטות שונות) - תרגילים הדורשים מהמתאמן להתמודד עם חוסר-יציבות של הגוף. בנוסף ביצוע תנועות מהירות ועצירות פתאומיות יאלצו את השרירים המייצבים בגוף להיכנס למצב פעולה.
 
הפעלה ואימון של שריריי ה-CORE - אימון הקיקבוקס דורש הפעלה של אזור מרכז הגוף, לשמירה על כל אזור האגן ועמוד השדרה. לכן נחזק את שרירי ריצפת האגן ושרירי הבטן העמוקים.
 
שיפור קואורדינציה - רצפים מורכבים של תנועות יעזרו למתאמן לשלב מחשבה ולפתח יכולת תנועה מגוונת. בנוסף שיפור בקואורדינציה תורם לתפקוד יום יומי תקין, לביצוע פעולות ספורטיביות מתקדמות וליעילות התנועה בחיי היום יום.
 
שיפור סיבולת "לב ריאה" - אימון קיקבוקסינג נכון יעזור למתאמן לשפר את סיבולת הלב-ריאה ויתרום משמעותית לתפקוד היום יומי. כמו כן, הפעילות האירובית מסיעת לשריפה מוגברת של אנרגיה (הרזיה), להתאוששות מפעילות אנאירובית (כח) ולהפרשת האנדורפינים אשר מספקים תחושה חיובית ומצב רוח אנרגטי ושמח.
 
שריפת קלוריות מקסימלית - באימון קיקבוקס אנו מפעילים את כל חלקי הגוף בו-זמנית. שימוש במספר מרבי של קבוצות שריר מסיע להעלאת הדופק וגורם לצריכת אנרגיה מוגברת שתורמת משמעותית לשריפת קלוריות. 
 
שיפור ניכר בביטחון העצמי - חיבור בין גוף ונפש. האימון עוזר להקניית תחושת ביטחון בעקבות שיפור ביכולות ההגנה העצמית. תחושה כללית של עוצמה עוטפת את המתאמן בזמן האימון ולאחריו. 
 
 
יחד עם זאת מדגיש גד כי היתרונות הללו משולבים עם שני חסרונות עיקריים. ראשית, האימון מתנהל בקצב מהיר ולרוב ב"רעש" חזק של מוסיקה. לכן קשה להעביר אל המתאמנים את המודעות בכל הנושאים שנמנו לעיל.
שנית, קשה להכיל את כל הנושאים הללו בצורה איכותית בפרק זמן של שעה (פרק הזמן של שיעור טיפוסי באולמות החוגים שבחדרי הכושר). זאת הסיבה שבגללה רדעי ממליץ למתאמנים להרחיב את היקף פעילותם ולקיים סוגים שונים של אימונים וביניהם פילאטיס ומתיחות.
בניגוד לדעה הקדומה לפיה הסובלים מבעיות ברכיים וגב לא יכולים לעסוק ב"קיקבוקס", נזכיר כי העבודה בשיעורים היא לא כנגד עומסים של משקל. למרות זאת, הסובלים מבעיות גב מוטב שיחזקו את השרירים הרלבנטיים בטרם יחלו להתאמן, זאת בעיקר בשל התנועות החדות שמשלבות כפיפות ורוטציות. בעיות רפואיות מורכבות יותר, חייבות כמובן להיבדק לעומק מול רופא מומחה.