קבוצת שריר חדר כושר אימון רצועות
רגליים סקווט – עם מוט, קדמי ואחורי, עם משקוליות.
מכרעים – סטטי ובסגנון צעדים.
לחיצת רגליים.
פשיטת ברכיים.
כפיפת ברכיים.
מקרבי ירך.
DEAD LIFT – בסגנונות שונים.
 
חזה לחיצת מוט בשכיבה.
לחיצת משקוליות בשכיבה.
פלייס בשכיבה.
פלייס עם כבל בעמידה.
לחיצת חזה כנגד מכשיר ייעודי.
שכיבות סמיכה – סגנונות שונים. 
לחיצת מוט בשיפוע עליון.
לחיצת משקוליות בשיפוע עליון.
פלייס בשיפוע עליון.
פלייס עם כבל בשכיבה  / עמידה, לחזה עליון.
לחיצת חזה בשיפוע שלילי.
לחיצת חזה ב – SMITH Machine בכל הזוויות.
 
 
גב מתח חופשי רחב.
מתח חופשי צר.
פולי עליון רחב לפנים.
פולי עליון צר לפנים.
פול אובר  כנגד פולי עליון.
חתירה כנגד מכשיר ייעודי.
חתירה כנגד כבל.
חתירה בהטיית גו על ספה עם משקולת.
חתירה בהטיית גו עם מוט.
 
כתפיים לחיצת מוט בישיבה  / עמידה.
לחיצת משקוליות בישיבה עמידה.
הרחקת זרועות לצדדים  - משקוליות.
הרחקת זרועות לצדדים כנגד כבל.
הרחקה אופקית  - על ספה עם משקוליות.
הרחקה  אופקית כנגד כבל.
טרפזים – עם מוט / משקוליות.
 
יד אחורית פשיטת מרפקים בשכיבה עם מוט או משקוליות או כנגד כבל.
פשיטת מרפקים בעמידה כנגד פולי עליון.
מקבילים.
פשיטת מרפקים מאחורי העורף עם מוט או משקוליות או כנגד כבל.
פשיטת מרפקים בהטיית גו.
 
 
יד ק    
 
Image
Image
Image
Image
כתבות נוספות בנושא
כתבות נוספות בנושא
כתבות נוספות בנושא
כתבות נוספות 
כתבות נוספות בנושא

אימון בחדר הכושר או אימון TRX?

אימוני רצועות  -  TRX  / Gungle gym הפכו לפופולאריים בשנים האחרונות. אימון רצועות מספק גיוון, אימון שריר ליבה, זוויות עבודה אשר אינם אופייניות לאימון כוח המבוצע על יד  מכשירים ומשקולות.
 
מתאמנים רבים שואלים, במה כדאי לבחור?  אימוני רצועות או  כוח "מסורתיים"? 
על מנת שנוכל לענות על השאלה באופן שיתייחס לרוב האנשים, נתייחס למספר משתנים / עקרונות אימון כאבני הבניין של אימון גופני ולאחר מכן ננסה לשייך את ההגדרות הנ"ל למספר מטרות אפשרויות כגון: בניית מספר שריר וכוח, חיטוב הגוף והרזיה, שיפור היציבה והקואורדינציה.
 
 
זיוות אימון וגיוון
אימון מסורתי בחדר הכושר מספר את כל זוויות העבודה – מכשירים, משקולות, מוטות, כבלים. אנו יכולים לבחור את זווית העבודה הרצויה ואת העומס המדויק.
 
אימון רצועות  - מספר זוויות עבודה פחות מגוונות – אנו אמנם יכולים לבחור זווית מגוונות – אך היות אונו עובדים עם משקל הגוף – לכל זווית עבודה יש עומס מסוים ( למעשה אנו בוחרים את זיוות העבודה לפי העומס שאנו רצופים להפעיל על הגוף, לדוגמה: בעת תרגיל לחיצת חזה המבוצע עם רצועות אנו נשענים על הרצועות בזווית אשר מתאימה לעומס, אם נבחר זווית גבוהה מדי אנו נעבוד בעומס נמוך מדי ולהפך ).
 
בהקשר זה אנו למעשה מוגבלים מאחר ובאימוני כוח אנו יכולים לבחור לעבוד על שריר החזה בהתמקדות על הסיבים העליונים – לחיצת חזה בשיפוע עליון, כאשר ביצוע אימון רצועות אינו מאפשר הפרדה מדויקת שכזו.
 
טבלה מסכמת של אפשרויות לביצוע תרגילים בחדר הכושר וביצוע תרגילים בשימוש ברצועות.

כתבות בנושא פעילות גופנית