פיזיולוגיה - 2015

עדכוני מחקרים

האם תרגילים מבודדים טובים יותר להיפרטרופיה?
מעט מאוד מחקרים העריכו את ההבדלים לטווח ארוך מבחינת פיתוח כוח והיפרטרופיה של שריר השלד כתוצאה מביצוע תרגילים מבודדים או תרגילים מורכבים. תרגיל מבודד מוגדר כתרגיל חד מפרקי – דוגמה: ביצוע פלייס לאימון שריר החזה לעומת לחיצת מוט בשכיבה, תרגיל בו מאומנים שרירי החזה, הכתף והיד האחורית. לכן, לא ברור כרגע האם ניתן לבצע באימון רק תרגילים מורכבים אשר יכסו שתיים או יותר קבוצות שרירים ולהשיג את אותן תוצאות כמו ביצוע תרגילים מבודדים המכסים את אותם השרירים.
 
החוקרים גייסו 29 גברים צעירים לא מאומנים וחילקו אותם לשתי קבוצות. אחת הקבוצות ביצעה אימון אשר הכיל תרגילים מורכבים ואילו הקבוצה השנייה ביצעה תרגילים מבודדים. שתי הקבוצות ביצעו  3 סטים של 8-12 חזרות, פעמיים בשבוע במשך 10 שבועות.
לא נמצאו הבדלים בין הקבוצות מבחינת פיתוח היפרטרופיה ( 6.1% - 5.8%) או כוח (10.4% לעומת 11.9%(
 
 
החוקרים הגיעו למסקנה כי תרגילים מורכבים יעילים באותה מידה כמו תרגילים מבודדים למטרות פיתוח כוח והיפרטרופיה במתאמנים מתחילים.
 
Gentil, Soares, and Bottaro. Single vs. Multi-Joint Resistance Exercises: Effects on Muscle Strength and Hypertrophy. Asian Journal of Sports Medicine, 2015
לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום

 
עדכונים בנושא תזונה, תזונת ספורט, פעילות גופנית ואורח חיים בריא.