דיאטה על פי סוג דם
הדיאטה  מתייחסת לסוג הדם של האדם A,B,AB,O  כקו מנחה להמלצות תזונתיות. הדיאטה הומצאה על ידי פיטר דאדמו, נטורופת.
עקרון הדיאטה הינו שחלבונים בשם לקטינים במזונות מסוימים גורמים לאינטראקציה שאינה בריאה לסוגי דם מסוימים. פיטר דאדמו משתמש בהסבר האבולוציוני הקשור להתפתחותו של האדם ולהתפתחותם של סוגי הדם בהתאם להרגלים התזונתיים בכל תקופה של האבולוציה.
 
ההסבר המדויק ע"פ דאדמו להתאמת הדיאטה לסוג הדם הינו שבזמן עיכול המזון, משתחררים הלקטינים מהמזון ונכנסים אל מחזור הדם. בעת כניסתם למחזור הדם חלק מהלקטינים עשויים להיצמד אל כדוריות הדם ולגרום להן להדבק אחת לשנייה. הדבקות כדוריות הדם גורמת לבעיות בריאות שונות כגון: כאבי בטן, עיכול לקוי, כאבי ראש, מחלות כבד, כליות והרשימה עוד ארוכה...
 
 
התייחסות למזון
הדיאטה מסווגת מזונות כרצויים או כמזונות מזיקים, כאשר לכל סוג דם ישנה רשימה מפורטת של מזונות מכל קבוצות המזון.
 
דאדמו מחלק את המזון ל – 15 קבוצות והן:
 
1. בשר, עוף, חזיר, מאכלי ים – דגים וצדפות.
2. מוצרי חלב – חלב, יוגורט, גלידה, גבינות. ביצים.
3. שמנים ושומנים.
4. קטניות.
5. דגנים – שיבולת שועל, חיטה, שעורה, תירס, אורז ועוד.
6. לחם ומאפים.
7. פסטה וקמחים.
8. ירקות.
9. פירות.
10. מיצי פירות.
11. תבלינים ורטבים.
12. ממרחים, ריבות, ירקות כבושים, רטבים לסלט.
13. סוגים שונים של תה צמחים.
14.משקאות שונים – קפה, תה שחור /  ירוק, קולה, ייו, בירה.
15. אגוזים וזרעים.
 
 
יתרונותיה של הדיאטה על פי פיטר דאדמו
סוג דם O - אשר נחשב לסוג הדם הראשון שהתפתח. על פי דאדמו בתקופה בה היה קיים סוג דם O בני האדם היו ציידים. יתרונות בריאותיים: ירידה במשקל, הפחתה בסיכון למחלות מעיים דלקתיות, מחלות פרקים, תת פעילות של בלוטת התריס, כיבים ואסטמה.
 
סוג דם A - יתרונות בריאותיים: הפחתה במשקל, הפחתה בסיכון למחלות לב, סרטן, אנמיה, מחלות כבד וכיס מרה וסוכרת מסוג 1.
 
סוג דם B -  יתרונות בריאותיים: הפחתה במשקל, הפחתה בסיכון לסוכרת מסוג 1, מחלות אוטואימוניות כגון זאבת אדמונית וטרשת נפוצה.
 
סוג דם AB -   יתרונות בריאותיים: הפחתה במשקל, הפחתה בסיכון למחלות לב, סרטן ואנמיה.
 
 
דאדמו ממליץ גם על סוג הפעילות הגופנית פעילות גופנית בהתאם לסוג הדם
לבעלי סוג דם O  מומלצים תרגילים נמרצים כגון הליכה, רכיבה על אופניים, כאשר שחיה וריצה הם הטובים ביותר. מומלצת פעילות שגרתית בשעות הבוקר, אשר תגרום לרוגע בהמשך היום.
לבעלי סוג הדם A מומלצת פעילות גופנית כגון: טיפוס הרים, שחייה או טניס. מאחר ופרופיל האישיות של סוג דם A מוגדר כאישיות עצבנית, פעילות כגון: האטה יוגה, טאי צ'י וצ'י גונג, מומלצת להפחתת מתח.  
לבעלי סוג דם B מומלצת פעילות אירובית במשך 30 דקות בבוקר , בתוספת פעילות שגרתית כגון: שחייה, ריצה, יוגה, התעמלות, טאי צ'י, צ'י גונג או טיולים רגליים.
לבעלי סוג דם AB מומלצת פעילות כגון יוגה בשעות הבוקר ופעילות אירובית קצרה, בין 10 ל – 20 דקות בשעות אחר הצהריים.
 
 
ביקורת על הדיאטה והפיזיולוגיה שלנו
טענותיו של פיטר דאדמו אינן נתמכות מבחינה מדעית. למרות שדאדמו תומך את דעותיו על ידי ציטוט אנתרופולוגים ומיקרוביולוגים, לא בוצעו מחקרים קליניים מבוקרים אשר יכולים לתמוך בדיאטה. יתרה מכך, מדענים מציינים שאם הצמדות כדוריות הדם הינה שכיחה כי שטוען דאדמו, הרי שאלפי אנשים בשנה היו נפטרים כתוצאה מכשל איברים הנובעים מכך וכי תופעה זו הייתה מאובחנת על ידי רופאים פתולוגיים באופן מובהק.    

דיאטה על פי סוג דם 













© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!