תזונת ספורט - 2015

עדכוני מחקרים

בטא אלאנין - הצהרת עמדה האגודה הבינלאומית לתזונת הספורט (ISSN). 
האגודה הבינלאומית לתזונת הספורט (ISSN) מספקת סקירה אובייקטיבית וביקורתית של
המנגנונים ושימוש בתוספי בטא-אלאנין. בהתבסס על הספרות הנוכחית, מסקנות
ISSN  הן כדלקמן:
 
1. ארבעה שבועות של נטילת תוסף בטא-אלנין, במינון יומי בין 4 – 6 גר' גורמים לעליה משמעותית בריכוז הקארנוזין בתאי השריר ועליה ביכולת השריר לסתור יוני מימן, שמירה על טווח ph יעיל להמשך עבודת השריר.
 
2. שימוש בתוסף בטא אלנין הינו בטוח באנשים בריאים במינונים מומלצים.  
 
3. בטא אלנין גורם לשיפור ביצועים ספורטיביים לאחר שימוש במינון יומי בין 6 – 4  גר' למשך שבועיים עד ארבעה שבועות. שיפור ביצועים משמעותי נצפה בביצועים ספורטיביים בין 1 – 4 דקות.
 
4. תופעת הלוואי היחידה הידועה הינה עקצוצים, אך מחקרים מצביעים על כך שניתן למנוע תופעת לוואי זו על ידי חלוקה למנות קטנות יותר במשך היום 1.6 גר' למנה ובשימוש בפורמולות לשחרור ממושך של בטא אלנין.
 
5. שימוש בתוסף בטא אלנין מפחית עייפות עצבית, בייחוד במבוגרים.
 
6. דרושים מחקרים נוספים על מנת שנוכל לקבוע את יעילות השימוש בתוסף בטא אלנין, מבחינת ההשפעה על כוח וסבולת שריר, כאשר מדובר במאמצים מעבר ל 25 דקות.

 

Trexler et al. International society of sports nutrition position stand: Beta-Alanine. Journal of the International Society of Sports Nutrition. 2015
לפגישת היכרות ללא
התחייבות וללא תשלום

 
עדכונים בנושא תזונה, תזונת ספורט, פעילות גופנית ואורח חיים בריא.