© כל הזכויות שמורות לבעלי האתר: ליאור שנהב. אין להעתיק, לשכפל, לפרסם, לצלם או לעשות שימוש כלשהו בתוכן עמוד זה, ללא אישור מראש בכתב מהנהלת האתר. אין להתייחס למידע באתר כאל עצה רפואית , כתחליף לעצה רפואית או כתחליף להתייעצות עם כל בעל מקצוע אחר. התוספים המתוארים אינם תרופות ואינם תחליף לתרופות. כל העושה במידע זה שימוש על מנת לטפל בעצמו או באדם אחר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד!
כתבות ומאמרים אחרונים באתר

אכילת סיבים עשויה למנוע מחלות

אכילת סיבים עשויה למנוע מחלות  
בארצות שבהן אוכלים פחות בשר ויותר ירקות העשירים בסיבים, שכיחותו של סרטן המעי הגס קטנה יותר. לכן מניחים הרופאים כיום, שחסר בסיבים קשור בסוג זה של סרטן. בנוסף לכך, סיבים תזונתיים עוברים פירוק על ידי חיידקי המעי הגס לחומצות שומן קצרות שרשרת אשר מיוחסת להן חשיבות בריאותית. 
 זירוז פעולת העיכול משמעו שהחומרים הרעילים, גורמי הסרטן, שוהים בגוף פחות זמן ולכן המגע שלהם עם דפנות המעיים קטן יותר. הנוזלים שבסיבים מוהלים חומרים מסוכנים אלה ובכך קטנה פעילותם המזיקה.
 
בארצות-הברית קיימים יותר מ-700 סוגים של סמי שלשול (לקסטיבים), והם מהווים 1% מכל המרשמים הרפואיים. כל התרופות האלה נועדו לעורר ולגרות את המעיים לפעילות. העצירות אינה מחלה, אך היא מטרד שמשבש את חייו ומצב-רוחו של מי שסובל ממנה. הצרה היא 
ששימוש מופרז בתרופות אלה עלול להביא לכך שפעילותו של המעי-הגס לא תתרחש אלא בעזרתן. סכנות אחרות בשימוש מופרז בתרופות משלשלות הן התכווצויות בטן מכאיבות, אובדן נוזלים ואובדן מינרלים חשובים. סוג אחר של תרופות נועד לריכוך הצואה, על-ידי הגדלת כולת המים בה, ולכן הוא מזיק פחות.
 
מחקר שנעשה באנגליה גילה, שטחורים ומחלות מעיים שונות רווחים בקרב אנשים שצרכו תפריט עשיר בבשר,  פי שלושה מאשר בקרב אנשים שצרכו תפריט צמחוני.
 אחד היתרונות המעודדים שבסוגים מסוימים של סיבים הוא יכולתם להקטין את רמת הכולסטרול, השומנים והסוכר בדם. הווה אומר - הקטנת הסכנה של מחלות לב. ידוע לכול, שבארצות אפריקה ואסיה, שבהן צורכים מעט בשר והרבה סיבים (ירקות, אורז וכו'), שכיחות 
מחלות הלב נמוכה מאשר בארצות המערב. 

ככל שנגדיל את כמות הסיבים בתפריט ל-30 גרם ליום, כן נקטין את רמת הכולסטרול או הסוכר בדם. סיבי דגנים מסוימים (שיבולת שועל, שעורה וכו') מסוגלים אף הם להוריד רמות של שומנים, סוכר וכולסטרול בדם, סיבי פירות, חילבה וסויה מסייעים בהורדת רמת הסוכר בדם. רז-קל, "די סיבית", קוואקר, "סובין קוואקר", פתיתי סובין קוואקר שנוטלים מהם כ-3 כפות בארוחות בוקר וערב, עשויים לסייע בהקטנת הסיכון של מחלות כגון עודף משקל, יתר-לחץ-דם, כולסטרול גבוה, רמת סוכר גבוהה ופעילות "עצלה" 
של המעיים.
 
מנין לסיבים התכונה להוריד את רמת הכולסטרול בדם? זו נובעת מיכולתם לספוג מן המעי את מיצי המרה במקום שאלה יחזרו לכבד לאחר גמר עיכול השומנים במעיים. הכבד, כדי לייצר מיצי מרה נוספים, זקוק לכולסטרול ונאלץ לקחתו מן הדם וכךיורדת רמת הכולסטרול בדם.
הזכרנו שלסיבים דיאטטיים מסוימים ישנה התכונה ליצור גזים במעיים, אלא שזה מתרחש רק בתחילת השימוש בהם. לאחר זמן מה מתרגל אליהם הגוף ואינו סובל יותר ממטרד זה. לכן יש להתחיל לצרוך את הסיבים הדיאטטיים בצורה הדרגתית - 1 כפית פעמיים ביום, כעבור ימים 
מספר - 7 כף פעמיים ביום; ולבסוף – 2-3 כפות פעמיים ביום.
 
אז למה להישען על תרופות, כאשר הטבע מעניק מזון עתיר סיבים שיביא לפעולה תקינה של מערכת העיכול? ניתן לשלב בתפריט היומי דגנים מלאים (חיטה מלאה או אורז מלא וחום), פתיתי דגנים או תירס (Cereals), "די-סיבית" (שהוא סיב-אינסטנט, נמס בין רגע, מכיל 25% סיבים ואפשר להוסיפו לכל מאכל נוזלי), פירות שלמים (על קליפתם), ירקות ופירות מכל הסוגים; כן ישנם כיום סוגי לחם וקרקרים רבים המועשרים בסיבים.

כתבות תזונה